יום שלישי , אוקטובר 22 2019
ראשי / הכותרת הראשית / אדקו חותכת את ההוצאות על לוחות הדרושים

אדקו חותכת את ההוצאות על לוחות הדרושים

מהפיכת המדיה החברתית משנה דרכי העבודה של חברות ההשמה, ואנו רואים עוד ועוד חברות בתחום שפועלות ברשתות כגון לינקדאין ופייסבוק לגיוס עובדים.

אך אם בעבר עיקר הפעילות התבצע על ידי חברות השמה בתחום ההי-טק, כיום מצטרפות אליהן גם חברות השמה שפונות לכלל המועמדים – מתוך ההבנה שהמועמדים שלהם כבר נמצאים ברשת.

רוטיירס פירסמה לאחרונה שהזרוע האמריקאית של חברת ההשמה הגלובאלית אדקו קיצצו בצורה משמעותית את ההוצאות שלהם על פרסום בלוחות דרושים בתשלום כגון Monster.com ו CareerBuilder.com.

במקום זאת הם מאתרים את המועמדים בעזרת שימוש במנועי חיפוש עבודה חינמיים וברשתות חברתיות כגון לינקדאין

לדברי בכיר בחברה, אדקו קיצצה 2/3 מהוצאותיה על פרסום באתרים בתשלום בתוך שנתיים בלבד, בין 2007 ו 2009 והן צנחו מ 6 מליון דולר ל- 2 מליון דולר בלבד.

אותו בכיר אף הוסיף שחברת אדקו פועלת לחתימה על הסכם רישוי עם לינקדאין ( LinkedIn) בכדי להמשיך ולצמצם את העלויות.

לדבריו גיוס עובדים דרך לינקדאין הופך למקור גיוס מוביל עבור מעסיקים המעוניינים ביצירת קשר ישיר עם מועמדים מקצועיים. לעומת זאת, מועמדים שמגיעים דרך לוחות דרושים בתשלום הם לעתים קרובות בלתי מתאימים וגורמים לעליה בעלויות הגיוס בשל הזמן וכח האדם הנדרשים לסנן את המועמדים הלא רלוונטיים.

"ראינו ירידה דרמטית בהוצאות שלנו" ממשיך ואומר אד בלסט, סמנכ"ל השיווק של החברה באמריקה  ומוסיף כי חלק מצמצום העלויות משקף גם ירידה מחזורית בענף גיוס העובדים.

ההוצאות על לוחות הדרושים ימשיכו לרדת בטווח הארוך מאמין בלסט.

בעוד שבשנת 2008 לוחות הדרושים היוו את מקור הגיוס ל 65% מהמשרות שאוישו על ידי אדקו בארצות הברית, הרי שבשנה שעברה שיעור זה ירד ל- 20% בלבד.
בנוסף לרשתות החברתיות, מסתמכת החברה יותר ויותר על מנועי חיפוש עבודה הנפוצים בארצות הברית כגון indeed.com ו- simplyhired.com, וכן קידום במנועי החיפוש כגון google.com ו Bing של מיקרוסופט.

בלסט מוסיף ומציין ש"יש עדיין ערך ללוחות הדרושים בתשלום בגלל כמות המועמדים המגיעים אליהם אבל המספרים הללו הם במגמת ירידה"

ולמי שמגייס בישראל – חשוב לציין שעלויות לוחות הדרושים בארצות אברית גבוהות משמעותית מעלויות לוחות הדרושים בארץ.

הצטרפו למאות אנשי גיוס מובילים ובואו ללמוד כיצד לגייס עובדים ברשתות החברתיות בקורס הפרקטי של חברת HRD על ידי לחיצה כאן

אודות יעקב רוזן

בדוק גם

תמונה מודל התעסוקה הענוכחי לעומת המסורתי

תפקיד HR בעולם העבודה העתידי – סיכום כנס עם ג'וש ברסין

אתם בטח מכירים את ההתרגשות לקראת הופעה חיה של זמר בינלאומי שאתם מאד אוהבים שמגיע ...

תגובה אחת

  1. אין ספק שכיום הרשתות החברתיות הינם הכלי החזק ביותר לגיוס עובדים.

    <

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *