ראשי / הכותרת הראשית / איך להפוך ארגון קטן של 80 איש, למוקד משיכה לאנשים טכנולוגיים בעזרת Meetup

איך להפוך ארגון קטן של 80 איש, למוקד משיכה לאנשים טכנולוגיים בעזרת Meetup

מורית רוזן מראיינת את נטע פיס, דירקטור משאבי אנוש ואדמיניסטרציה בגיגיה

meetupנטע פיס, הגיעה לגיגיה לפני שנה ורבע, ויומיים אחרי הכניסה לתפקיד זומנה למשרד המנכ"ל וקיבלה מסר ברור לגבי צורך קריטי בגיוס, והבנה שאם לא נגיע ליעדי הגיוס הארגון יהיה בביעה עסקית. נטע מספרת –

"עמדנו (אני והצוות), לפני קושי אמיתי, ומתוכו נולד המהפך בכל מהלכי הגיוס שהנענו בשנה האחרונה. הובלנו תהליך ארגוני של בניה מחדש של המיתוג הארגוני כמעסיק, ואני אתמקד היום רק באלמנט של הקמת מיטאפ (meetup).

כשהגעתי, המונח  MEET UP נשמע מאד מפחיד. שמעתי אותו בהרצאות של יעקב כבר מספר שנים, אבל כל הזמן הדגש היה על המרכזיות של המוביל הטכנולוגי. בגלל שהבנתי שאני לא יכולה לתת את התוכן המקצועי, נשארתי בבעיה וסימן שאלה איך בכלל לגשת לזה. לא הצלחתי גם להבין – למה שאנשים יבואו לחברה אחרת, שהם לא מכירים, ב 18:30 בערב, לשמוע מרצה שהם לא מכירים…

באותה נקודת זמן, כשהמנהלת המשרד היתה מתקשרת לתאם פגישה עם מועמדים, שמעתי הרבה תסכול מהתגובה שהיתה חוסר מודעות לגבי החברה. היום, כשמתקשרים למועמד ואומרים לו "ראיון בגיגיה" – הם יודעים. לפני שנה, היינו הרבה יותר אנונימיים.

כלומר – לא הבנתי איך לגשת לזה, לא היתה לי היכרות מקדימה, היתה לארגון בעיה של מיתוג מקצועי טכנולוגי תומך גיוס, והעובדה שלא הייתי אשת התוכן המקצועי השאירה אותי מרוחקת ומנותקת מזה כפתרון מקצועי.

המהפך כאמור, היה מתוך הקושי, והיעד הדרמטי שהוצב לנו, שנקשר להצלחה העסקית נטו.

 ******* למידע והרשמה לכנס הגיוס הגדול בישראל של HRD  ב 31.5.16  *******

מתחילים מנקודת הפתיחה (Clueless) לקיים Meetup ראשון (ואולי עוד אחריו)

קיבלנו החלטה לפני שנה ורבע, לבדוק איך גורמים ל MEET UP להיות שגרה ולא אירוע חד פעמי וכיצד למנף אותו לטובת אלמנט מיתוגי גיוסי.

הפגישות הראשונות של לתכנן מיטאפ היו כל כך קשות. כל דבר שרצינו (ב-HR) לעשות, קיבל המון התנגדויות. היום אני מבינה את ההתנגדויות, וכמה הן היו חשובות עבורנו, אבל בפגישה הראשונה לפני שנה קיבלנו "לא" כמעט לכל רעיון שהעלינו. זה היה קשה!!

הלכנו לעשות שיעורי בית, להשיג תקציב, היינו צריכים לפצח את התהליך.

בדיעבד אני יודעת להגיד, שבאותה נקודה – לא הבנתי את היוקרה שיש במיטאפ, את גבולות הגזרה, את הערך שיש למיטאפ פנימה לארגון ולכל אחד מהמעורבים, למארח עצמו, ולחיזוק המורל בארגון.

בשנה ורבע האחרונות קיימנו 6 מיטאפים… למדנו הרבה מאד!! היום תהליכים "טסים" הרבה יותר מהר, ולמרות שגם היום למשל, ארגון התוכן הוא עדיין לא תהליך פשוט, המסגרת כולה הרבה יותר ברורה. לכן רציתי להציג את הדרך במצגת שלי בכנס – לשרטט את המסלול למי שעוד לא ניסה.

מה איפשר ליצור את המהלך הארגוני?

"החלטנו ליצור קבוצת עבודה קבועה, שמי שמתחלף בה זה נותן התוכן HOST, מנהלת המשרד ואני חברות בה באופן קבוע, איש התוכן מצטרף להנעה לפני כל תהליך, בהתחלה הצטרף גם רז מצנע שליווה אותנו בתהליך המיתוג.

ניסינו להרים דברים מאד מורכבים, היום אני מבינה שכמה שזה יותר פשוט זה עובר טוב יותר.

בהתחלה הלכנו לאיבוד אפילו בעניין הכיבוד. למדתי שקהל היעד לא חושב שהוא מגיע לחתונה… הפשטות של מתנה פשוטה וכיבוד קל כמו בירות וכריכונים קטנים. לא להתעסק עם זה אבל להשאיר את זה מכובד. זה לא לארגן אירוע של 20-30 איש, זה לארגן אירוע שאת רוצה שיגיעו 80 או 100 איש… זה סיפור אחר לגמרי.

והסוד הגדול (שאנחנו ממשיכים לפצח בכל מפגש), זה איך להעביר את המסר של הגיוס בצורה סמויה ולא "בוטה" שיווקית. איך לשלב פנימה את הגיוס בצורה של פרסומת סמויה שלא תרתיע את המהנדסים ותיצור קשרים לטווח ארוך.

אנשים שלנו הולכים למיטאפים. השמחה הגדולה שלי היא, שבתחילת הדרך היו חוזרים עם פידבקים על מה קורה במיטאפים אחרים ועל איך אחרים ממתגים את עצמם. בהתחלה היו כותבים לי "אנחנו צריכים ללמוד…" ממיטאפים אחרים. היום כבר חוזרים ממיטאפים ואומרים לי ש"אנחנו כבר עושים הכל טוב!".

 

על העקרונות שמנחים את נטע ואת חברת גיגיה בארגון וניהול מיטאפים תוכלו לשמוע בכנס הגיוס ב 31.5 בהרצאה הפרקטית: איך להפוך ארגון קטן של 80 איש, למוקד משיכה לאנשים טכנולוגיים בעזרת Meetup

 ******* למידע והרשמה לכנס הגיוס הגדול בישראל של HRD  ב 31.5.16  *******

אודות מורית רוזן

בדוק גם

Social networking LIKE

כיצד לאתר מועמדים בפייסבוק – הרשת החברתית הגדולה בעולם

כאשר אנו מדברים על גיוס עובדים בפייסבוק – המחשבה הראשונה שעולה בראש לרוב אנשי הגיוס ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים