ראשי / הכותרת הראשית / גיוס "בחוץ" מתחיל (באתר) בבית פנימה… (חלק ב')

גיוס "בחוץ" מתחיל (באתר) בבית פנימה… (חלק ב')

עמוד קריירהאו – האם עמוד הקריירה שלך מזמין…?*

במאמר הקודם התייחסנו לכך שראוי להתייחס לאתר הבית כאל מקור גיוס מוביל, חלון הראווה של החברה. זהו מקור הגיוס בעל יחס עלות/תועלת בין הגבוהים שקיימים, ולכן קידום עמוד קריירה / "דרושים" כחלק מרכזי ובולט בעמוד הבית בו המידע מופיע בעברית, מאפשר להזרים מועמדים איכותיים וממוקדים לחברה.

אנחנו נמצאים בעידן ה- Web2.0. עידן בו מפותחים מדי יום עוד כלים ליצירת דיאלוג בינאישי, לצילום סרטי וידאו, לפרסונליזציה של טקסט ולאינטראקטיביות בין המשתמש לבין האתר.

רצינו להדגים הפעם איך אתר הבית יכול "לצאת מהקופסא". לשתף בכיווני חשיבה הנשענים על כלים שכבר קיימים היום, ולהדגים דרך חברות שכבר עושות בכך שימוש, איך אתר הבית יכול להפוך לאתר חי ותוסס שימשוך בקלות מועמדים רלוונטיים להגיש מועמדות.

אחד הדברים המעניינים הוא העובדה שהיום יש כלים טכנולוגיים זמינים ופשוטים כל כך ליצירת אינטראקציה עם האדם שנמצא בצד השני של המחשב. האינטראקציה והפרסונליזציה הם בעינינו המפתחות. להבין מי נמצא ממול ולפנות אליו או אליה, בצורה שמזמינה אותה או אותו להגיב. למרות הזמינות של הכלים, מעטים מאד עושים בהם שימוש באופן כללי, ובפרט בתחום הגיוס.

אפשר בקלות רבה לשדרג בצורה משמעותית את הצגת המשרות השגרתית, הבסיסית ואפילו המשעממת שקיימת בכל אתר שמחפש מועמדים. אפשר להיעזר באתר כדי לסנן מראש את המועמדים דרך כמה שאלות מנחות ולקבל עליהם מידע ממוקד ומותאם. אפשר להציג להם מידע מגוון על התפקידים השונים ולהתאימו אליהם באופן אישי, ועוד ועוד…

בעמוד המשרות של חברת פלאפון אפשר לראות כמה דוגמאות טובות:

עם הכניסה לעמוד ניתן לבחור ב"עובדים מספרים" ולראות סרטון תדמית קצר בו מתראיינים עובדים ומוצגת סביבת העבודה בפלאפון. מימין, יש קישור נוח לרשימת המשרות, עם מידע מפורט יחסית על כל משרה, תאור התפקיד והכישורים הנדרשים. באותו עמוד גם כפתור לשליחת קורות חיים. כאשר לוחצים על הכפתור מגיעים לעמוד מותאם למשרה עם שאלות ממקדות נוספות – היכולת לעבוד במשמרות, זמינות לקורס, שפות ועוד.

חשבנו שהאתר מעניין כי הוא נותן למועמד פרטים על כל תפקיד, הוא מאפשר לקבל הרבה פרטים ממקדים על המועמד, וכך מראש לסנן מי אלה שרלוונטיים ומי לא, ואפילו לייצר מענה אוטומטי שמסביר למועמד מדוע נדחה, לדוגמא: "ציינת שאינך יכול להתחייב ל-12 חודשים, וכרגע אנו דורשים מחוייבות כזו מכל עובד בתפקיד זה… " . אינני יודעת אם אכן פלאפון עושים כך אבל האופציה קיימת וזמינה ברגע שאספו מידע רב כל כך.

במקביל לכוח של האתר, יש לפחות 2 נקודות שהיינו ממליצים לפלאפון לבחון ואולי אף לשנות:

הראשונה,כשלוחצים על כפתור "עבודה מעולם אחר" מגיעים לעמוד "פרסומי" איטי לחלוטין, שתואם את הקו הפרסומי של פלאפון אך לא נותן כל מידע למחפש העבודה, ולעומת הפרסומות המוזיקליות והמסקרנות, הוא איטי ולא תואם את צרכי מחפשי העבודה…

הנקודה השנייה: התגית של העמוד (מה שרואים בראש העמוד בדפדפן) היא "job site". דבר זה (ביחד עם עוד גורמים כמובן) גורם לכך שהעמוד לא יעלה בצורה טובה במנועי החיפוש – וחבל…

לשם ההשוואה, באותו שוק בדיוק, חברת פרטנר נותנת למועמדים מנוע חיפוש, עם משפט אחד לגבי תיאור התפקיד, ורשימת דרישות קצרה והפנייה לשליחת קו"ח במייל. המידע היחיד הנוסף שנתנה החברה הופיע בבאנר משמאל "אחד מכל ארבעה עובדים ב- Orange מתקדם לתפקיד יותר בכיר".

למען הסר ספק, שתי החברות אינן נמצאות עמנו בקשרים עסקיים לכן הרשינו לעצמנו לפרגן מצד אחד ולבקר מצד שני בצורה גלויה כזו.

כדי לסכם את ההמלצות שאפשר היה לראות בדוגמאות למעלה, אנחנו מציעים מספר כיווני מיקוד:

הוספת מדיה:

סרטונים, גרפיקה, צילומים של העובדים, של הבניין, של האווירה, סרטונים מצחיקים – כל דבר.  תוכלו לראות את אתר הבית של Spherion – חברת השמה הפועלת בארה"ב ובקנדה, אשר שמה את המועמד במרכז בצורה שמזמינה את האינטראקציה עם המועמד כבר מרגע הכניסה לעמוד.

דוגמא נהדרת יש גם בעמוד "מסלולי קריירה" של אתר השב"כ. ניתן לשמוע מעט על מה מושך בתפקיד משני רכזי שטח, ושני מפתחי מערכות. הם מופיעים בעצמם, בפנים מטושטשות, בסרטונים שמכניסים חיים לאתר ובאותה נשימה מעבירים מסר ברור לגבי אטרקטיביות המשרות השונות. אתר השב"כ מכיל רעיונות רבים נוספים ששווה לכל ארגון לאמץ בבואו לשפר את אתר הבית.

מידע מפורט על כל משרה ועל הארגון

אפשר לפרט בעצם כל כל דבר. על הארגון ועל האטרקטיביות של העבודה בו או על תהליך הגיוס עצמו. אפשר לפרט במשרה עצמה מה האתגרים בה – כמו סיפורו של ר' רכז השטח בשב"כ או דרך סיפורי מקרה כמו נשיאת החטיבה המזרחית של ארה"ב במקדונלד'ס שאתר הדרושים של החברה מביא את סיפור ההתפתחות שלה בחברה ממנהלת משמרת ועד תפקידה היום כנשיאת החטיבה.

מנוע חיפוש נוח וקל  לשליחת משרה

כפי שפירטנו בדוגמא של החברות הסלולריות – מנוע חיפוש נוח, וממוקד בו ניתן לראות את פרטי המשרה ובאותו עמוד לצרף קו"ח. אופציה זו טובה בהרבה מהעברת המועמד/ת למייל בתיבה הפרטית שלו/ה, אשר בפועל מוציאה את המועמד/ת מהאתר, ולא מעודדת אותו לחפש משרות נוספות.

בנוסף, אנו ממליצים למיין את המשרות לפי סוג המשרה וגם לפי פיזור גיאוגרפי (אם רלוונטי) ולא רק לפי אחד מהם, ולהוסיף אפשרות לשלוח קורות חיים בכל נקודת זמן.

להתייחס לכל מבקר באתר כמועמד/מפנה מועמדים פוטנציאלי

הסקר שהבאנו במאמר הקודם דיבר על 85% שביקרו באתר מכל סיבה שהיא, אשר גם נכנסו לעמוד הדרושים.

כלומר, אם נכנסים לאתר הבית שלכם אנשים בכל פרופיל שהוא: לקוחות, ספקים ועוד, הם יכולים להביא מועמדים פוטנציאלים. למשל לחברות הסלולריות, מליוני בעלי טלפונים נכנסים במשך השנה לאתר. לרשתות בתי מלון/צימרים – עשרות אלפי מבקרים או יותר במשך השנה, לחנויות מכשירי חשמל, לבתי חולים – לכולם יש מבקרים… ראו אותם גם כמועמדים פוטנציאלים או כמפנים מועמדים פוטנציאלים, ועצבו בהתאם את האתר כדי שהם יגישו מועמדות או יפנו חברים לתפקיד.

לשם כך:

  • הוסיפו כפתור "שלח לחבר" ליד כל משרה, כדי שיוכלו להעביר לחבר/ה רלוונטי/ת
  • צרפו אפשרות להגיש קורות חיים כבר מעמוד הבית באתר
  • הביאו סיפורים של עובדים שהגיעו דרך "חברים של" שהגיעו לאתר והפנו את חבריהם

כל הדוגמאות הללו בעצם אומרות חשבו על אוכלוסיית היעד:

  • חשבו על אוכלוסיית היעד, בצורה הרחבה ביותר: חברים, גילאים שונים, כאלה שמגיעים לאתר לצורך חיפוש דרושים ואחרים שמחפשים מוצר/שירות אחר ונתקלים במקרה בפרסום.
  • חישבו איך הם מחפשים מידע ואיזה מידע מחפשים: על המשרה, על החברה, על משרות נוספות
  • בדקו איך לתת לאוכלוסיית היעד הזו את המידע שהם צריכים בצורה אטרקטיבית, ברורה ונגישה
  • התחילו עמם את הדיאלוג שיאסוף מידע ממקד על כל אחד ויביא אותם אליכם

במאמר זה סיכמנו רק חלק מהמרכיבים העוזרים ליצור עמוד קריירה אטרקטיבי אך אנו מקווים שנקודות בסיסיות אלו יעזרו לכם לחשוב על הדרכים לשדרג את עמוד הקריירה של ארגונכם.

*המאמר נכתב ב-2008 ועודכן באוגוסט 2009. חלק מהקישורים משתנים עם הזמן בשל "חיי הארגון" ו"חיי האתר". נשמח מאד לכל עדכון ודיווח על קישור שהשתנה או אינו פעיל. תודה! מורית


הרשמה לדיוור

הדיוור שלנו מכיל עדכונים על מאמרים חדשים בנושאי גיוס עובדים, קליטת עובדים חדשים וראיונות עבודה
לא נשתמש בכתובתכם למטרות אחרות

עוד מאמרים בנושא מקורות גיוס עובדים :

אודות מורית ויעקב רוזן

בדוק גם

HR TECH infographic

מפת חברות הטכנולוגיה הישראליות בתחום ה HR והגיוס

אני עוקב ומלווה מהצד את עולם טכנולוגיות הגיוס וה HR כבר מעל לעשור – ואני ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים