ראשי / הכותרת הראשית / כשגיוס עובדים ברשתות חברתיות באמת עובד

כשגיוס עובדים ברשתות חברתיות באמת עובד

מאת טוד רפאל

גיוס עובדים ברשת רשתות חברתיות כמו פייסבוק (facebook), לינקדאין (LinkedIn) ואחרות הן טובות לבניית יחסים ומעקב לאחר 156,977 החברים הקרובים שלך – אבל אף אחד לא באמת מגייס עובדים מתוכן, אמת?

תשאלו על כך את חברת אנג'נרה (nGenera) – הם גייסו לעבודה 63 עובדים בעזרת הרשתות החברתיות של העובדים והמגייסים שלהם, מה שמהווה 70% מתוך 91 עובדים שהארגון גייס מאז דצמבר אשתקד. המשמעות עבור אותם 63 אנשים הייתה: אין צורך בלוחות הדרושים. אין צורך בחברות השמה.

אנג'נרה הוקמה במרץ 2007 ורכשה 6 חברות בשנה אחת. מוצרי החברה הם מערכות מוקד טלפוני, מערכות תמריצים, מערכות סימולציה ועוד.

קייטי קארטי טיירני מנהלת את גיוס העובדים עבור החברה, אשר נמצאת באוסטין, טקסס ומעסיקה כמעט 300 עובדים, רובם וירטואליים. "המגייסים שלנו הסתמכו בעבר בעיקר על לוחות הדרושים, ואנחנו רצינו שיסתכלו מעבר לכך", אומרת טיירני. "בעבר הם לא בהכרח השיגו את המועמדים הנכונים. הם לא בהכרח השיגו את האנשים המתאימים. הייתה תחלופה רבה של עובדים. זאת לא הדרך לגייס עובדים."

"אז איך את צריך לחפש ברשת הקשרים שכבר יש לך?" שואלת טיירני. "לכולם יש רשת חברתית. לכל אחד בעולם יש מישהו שהוא מכיר. אלו לא רשתות רשמיות. אלו רשתות שמבוססות על קשרים רופפים."

התכנית של אנג'נרה לא הייתה פשוטה כמו שעושים ארגונים מגייסים כיום של "בואו נשים מודעה באתרי הרשתות החברתיות במקום בלוח הדרושים של "Monster (ולמעשה, זאת אפילו לא הייתה מודעת דרושים מוצלחת ב-Facebook Marketplace).
מדובר כאן ביצירת תרבות ארגונית המעודדת את המגייסים ובמיוחד את העובדים בחברה להשקיע חלק מזמן העבודה שלהם במדיה החברתי.
"אם אתה מונע מהאנשים לפתח מערכות יחסים, הם יעזבו אותך כאשר מצב השוק ישתפר", אומרת טיירני.

החברה עודדה את העובדים לחקור ולבנות את הרשתות החברתיות האינטרנטיות שלהם. נאמר להם: "לכו וצרו קשר עם האנשים שאתם מכירים. לכו והצטרפו לפייסבוק (Facebook). לכו והתחברו ללינקדאין (LinkedIn) הצטרפו לטוויטר (Twitter). בטווח הרחוק אתם תרוויחו מזה כמו שאנג'נרה מרוויחה מזה."

במקביל החברה יצרה קשר עם הבוגרים שלה וגם עם העובדים של החברות שהיו חלק מהקבותה בעבר. טיירני גם החלה לעקוב דרך טוויטר אחר האנשים בעלי הכישורים הדרושים. אם החברה יכולה "לעקוב" אחר האנשים הללו בטוויטר, האנשים יכולים לראות מי "עוקב אחריהם" – וכך גם להתעניין במשרות של החברה. טיירני גם הודיעה על המשרות חדשות לדוגמא דרך חשבון בטוויטר בששנוצר תחת השם AustinTXJobs.

אנג'נרה גם משתמשת ב-Jobvite (לא לבלבל עם Jobster, אותו טיירני ניסתה ולא התלהבה). היתרון הוא שלכל אחד יש גישה אליו – לא רק למגייסים ומנהלי גיוס עובדים. מחפשי העבודה יכולים לעיין במשרות הפנויות, לשלוח אותן לחבריהם, לעקוב אחר ההתכתבות בדואר האלקטרוני ועוד. עבור שירות זה החברה משלמת מחיר חודשי קבוע במקום מחיר לגיוס עובד.

לוחות הדרושים הם לא נחלת העבר עבור אנג'נרה. לוחות הנישה שימשו כדי לאתר, לדוגמא, אנשים עם הסמכות מיוחדות כגון הכשרה ל-OATS (מערכת מעקב ביקורת ההזמנות). אך לדברי טיירני, "גיליתי ש-LinkedIn, פייסבוק וטוויטר נותנים לי את מה שאני צריכה".

Reprinted with permission of ERE Media

רוצה לקרוא על עוד דרכים לצמצם עלויות גיוס עובדים? לחצ/י כאן

 

הרשמה לדיוור

אודות יעקב רוזן

בדוק גם

book-112117_960_720

10 הספרים שכל מקצוען גיוס ו HR חייב לקרוא

ביום יום כולנו שקועים בקריאה – קריאת מיילים, קורות חיים, חוזים, נהלים. שלא לדבר שבעידן ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים