ראשי / הכותרת הראשית / גיוס ומיתוג מעסיק בפייסבוק – כיצד עושים את זה נכון

גיוס ומיתוג מעסיק בפייסבוק – כיצד עושים את זה נכון

מורית רוזן מראיינת את יניב בן-ישי, סמנכ"ל השיווק של SQLink

גיוס בפייסבוקיניב יעביר סדנה פרקטית בסוף כנס הגיוס ב 31/5, ולקראת הסדנה ביקשתי מיניב שישתף אותנו קצת ברקע האישי שלו בתחום, ובטיפים לגיוס ומיתוג מעסיק מצליח בפייסבוק.

 

איך התחילה ההיכרות שלך עם גיוס בפייסבוק

"במהותי אני איש שיווק. הגעתי מ Digital marketing – שם נחשפתי ל אוקיינוס שלם של אפשרויות לשווק מוצרים ושירותים במרחבים הדיגיטליים, ובין היתר ברשתות החברתיות. כל מי שמתעסק בשיווק בעידן הדיגיטלי היום יודע שחברות ומפרסמים מפנים יותר ויותר תקציבים להיכן שהקבל שלהם נמצא – וזה אומר לדיגיטל ובפרט לפרסום בפייסבוק. ברקע שלי, מאד התעסקתי בשיווק דיגיטלי קלאסי, וכשנחשפתי לעולם הגיוס, לפני כמעט 5 שנים, זה היה לי טבעי מאד להביא את המתודות בהן השתמשתי לשיווק דיגיטלי בפייסבוק, ולשלב אותן עם עולם הגיוס.

היתה לי הבנה שגיוס זה תהליך מכירה ושיווק שכולל כמה שלבים –

  • ליצור מודעות Awareness
  • לייצר מעורבות ותקשורת Engagement
  • שלב המכירה – קורות החיים / סגירה
  • שלב חיזוק המותג – הגדלת הנאמנות של הטאלנטים לחברה, שיביאו עוד חברים לארגון

היה לי אתגר גדול להתייחס לטאלנטים כמותג, כי זו מטרת השיווק בפייסבוק ובכלל, בכלים חדשניים דיגיטליים וחברתיים, לפעול בתחום שעד לאחרונה היה מאד שמרני ומסורתי.

השאלה הגדולה: איך מביאים את כל הידע הכלים והשיטות מהעולם של שיווק דיגיטלי, ומחברים את זה לעולם הגיוס שנחשב מסורתי ושמרני.

 

צמיחת התחום של Recruiting Marketing

Recruiting Marketing תפס תאוצה חזקה, חברות מבינות שהן צריכות לתקשר ולמכור את עצמן כלפי המועמדים, כמו כל מוצר. האתגר היה לייצר מערך הוליסטי של צינורות שיווק שפוגש את המועמדים בנקודות שונות, כדי לייצר להם מסר, ולהעביר חוויה שמתקשרת את ערכי המותג. למה אנחנו? למה לבחור בנו?

כמו שלצורך העניין – דנונה עושים מאמצים כל השנה כך כשתגיעי לסופר תיווצר אצלך העדפת קניה למותג דנונה ותבצעי את הרכישה. עולם השיווק המסורתי הקלאסי מקביל מאוד לעולם הגיוס.גם בעולם הגיוס יש תהליך טבעי של יצירת מודעות, העדפה, הבשלה "וקניה" בקרב הטאלנטים. לפיכך יש לבצע שיווק מקדים, כדי שכשיגיעו לשלב שהם בשלים לחיפוש עבודה יבחרו משלל האפשרויות דווקא בי.

8 סדנאות פרקטיות שכל אשת גיוס חייבת לעבור – ללא עלות נוספת
למשתתפי כנס הגיוס הגדול בישראל של HRD  ב 31.5.16

החזון שלי לעתיד – יש כל כך הרבה אופציות!

אני חושב שהעולם הדיגיטלי מתפתח בקצב שיא ונכנס יותר ויותר לחיינו, כל יום אנחנו נחשפים לטכניקות חדשות שנאבקות על "זמן האוויר" שלנו, ובשנת 2016 ובכלל בשנים הקרובות, רק מי שישכיל לאמץ את אסטרטגיית השיווק הנכונה, שבנויה לטווח ארוך, שתצליח באופן עקבי לתקשר את הערכים של החברה והמותג, יוכלו לייצר טראפיק טבעי של טאלנטים שירצו לעבוד אצלם.

חברות צריכות להשכיל להבין שעולם השיווק ועולם הגיוס כבר מזמן שלובים זה בזה ועליהם לאמץ את הכלים השיווקיים הנכונים ולייצר מדידה שתוכל לתת להם תובנות. כך יוכלו לייצר בולטות בקרב טאלנטים בין ים האפשרויות והאופציות שמונחות בפניהם בעת חיפוש התפקיד הבא. ויש כל כך הרבה כלים ואופציות! אופליין, אונליין, גוגל, פייסבוק, לינקדאין, חבר מביא חבר, אקדמיה, דיוורים ועוד רשימה מגוונת של מקורות וערוצי גיוס נוספים. אם הם יישענו על שיווק נכון ביחד עם מדידה ו – BI חזק שמודד מה עובד טוב ומה פחות טוב, זה המפתח.

מה יקבלו מי שיגיעו לסדנה?

באופן כללי, אני אציג איך אפשר בכמה צעדים פשוטים לנצל את הפייסבוק לכל צרכי הגיוס של הארגון. נדבר על איך להשתמש בפייסבוק לצורך עולם הגיוס שלכם – בטווח קצר וארוך (ל"חימום" המועמד דרך מיתוג המעסיק). לדוגמא בסטרטאפים – צריך לשאול את השאלה "למה אני". הפייסבוק הוא כלי מצוין לחשוף סטרטאפ כמעסיק למועמדים פוטנציאלים, כדי שיהיה להם רקע.

  1. סוגי המודעות השונים בפייסבוק – יתרונות וחסרונות
    אתן מידע על הכלים השונים בפייסבוק ברמת הפרסומים – היתרונות והחסרונות של כל כלי. אציג איך אפשר לעבוד עם כל מוצר -יתרונות וחסרונות, ולאחר מכן, יוכלו לבחור באחד המוצרים. פייסבוק מציע היום מודעות רגילות, פוסט-לינק, מודעת קרוסלה, מודעת מצגת, מודעת ווידאו. למתקדמים יש אפשרות ממש ליצור מודעות עם לידים – שנפתח טופס להרשמה בתוך המודעה. וכמו כן, טעימה מהכלים הכי חדשים של פייסבוק.
  2. איך פועלים נכון בקבוצות לחיפוש עבודה כדי להפיק את המירב במינימום מאמץ
  3. איך אפשר לטרגט בפייסבוק מועמדים רלוונטיים בצורה מדויקת
    איך לטרגט נכון מועמדים למודעות שלנו בפייסבוק. טרגוט לפי מוסד לימודים, תחומי עניין, טעינת רשימות ויצירת קהלים ולפי קריטריונים חכמים אחרים. איך שותלים פיקסל המרה באתר הקריירה שלנו כך שנוכל לעשות שיווק המשכי – רימרקטינג בפייסבוק.
  4. איך ניתן להשתמש בפייסבוק ככלי למיתוג מעסיק (חיצוני ופנימי)
    נדבר על מיתוג מעסיק, גיוס בפועל, עבודה בקבוצות, תקשורת פנים ארגונית – במקום פורטל פנים ארגוני
  5. איך להרים קמפיין בממשק הפרסום של פייסבוק
    אדגים בצילומי מסך, צעד אחרי צעד, איך לפתוח קמפיין בפייסבוק, כדי שמיד אחרי ההרצאה המשתתפים יוכלו להריץ קמפיין גם בתקציבים קטנים.
  6. דוגמאות מהשטח
    אשתף גם מה עובד ומה לא עובד, קייס סטדי שלנו, ומחברות שעושות עבודה טובה.

 

בואו ללמוד מיניב בכנס הגיוס ב 31/5 – כל הפרטים נמצאים בקישור

אודות מורית רוזן

בדוק גם

חולצת גיוס

20 טפסים ושאלונים שיעזור לכם בתהליך הגיוס

אחת הדרכים לייצר סטנדרטיזציה בתהליך עבודה (הן בתוך התהליך עצמו והן בין הגורמים המעורבים בגיוס) ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים