ראשי / הכותרת הראשית / גיוס עובדים בטוויטר

גיוס עובדים בטוויטר

מאת: יעקב רוזן

גיוס עובדים בטוויטרגיוס עובדים בעזרת רשתות חברתיות הפך לאחד ממקורות הגיוס השימושיים והאפקטיביים ביותר של חברות השמה ואנשי גיוס בארגונים. אך אם עד עכשיו המיקוד בחיפוש ואיתור עובדים ברשת התמקד ברשתות כגון לינקדאין (LinkedIn), פייסבוק ו TheMarker Café הרי שבחודשים האחרונים הצטרפה רשת חדשה – Twitter.

אז מה מיוחד כל כך בטוויטר? במקום טקסטים ארוכים, כפי שקיימים בבלוגים, טוויטר מאפשרת לשלוח "ציוצים" (twits) של 140 תווים לכל היותר – מה שאומר – בערך 2 משפטים קצרים (Micro-Bloging) בעזרתו מעדכן המשתמש את כל העוקבים אחריו לגבי מה שהוא עושה (עוד על טוויטר מתוך מאמר קודם של מורית)

קצב הגידול המדהים  של הרשת שצמחה מכמליון כניסות במרץ 2008 ל- 14 מיליון במרץ 2009 הפכו אותה למקום מפגש מצוין בין מחפשי עבודה לארגונים מגייסים (בעיקר בארה"ב).

היתרון הגדול שבגיוס עובדים בעזרת טוויטר, כמו ברשתות חברתיות אחרות, היא היכולת ליצור קשר אישי ישיר עם המועמדים, במיתוג החברה כמקום שטוב לעבוד בו ובמינוף העובדים האחרים בחברה שכבר נמצאים ברשת לאתר מועמדים מתאימים לחברה.

מספר עקרונות בסיסיים לאיתור וגיוס עובדים עובדים בטוויטר:

  • פיתחו חשבון משרות עם שם ברור – כמו אינטל שפתחו את jobsatintel או AT&T שפתחו את חשבון attjobs .
  • בעת בניית הפרופיל – קשרו לעמוד המשרות של החברה ותנו רקע קצר על למה כדאי לעבוד אצלכם.
  • הזמינו את עובדי הארגון להצטרף לרשת ולבנות את הנטוורקינג שלהם – הם יהיו השגרירים הטובים ביותר עבורכם.
  • בנו רשת והתחברו עם אנשי מקצוע מובילים ועם מועמדים פוטנציאליים.
  • "צייצו" עדכונים לגבי משרות חדשות שנפתחות אצלכם, חדשות בארגון, פרסים שזכיתם בהם ועוד. דאגו לקשר כל עדכון כזה בחזרה אל אתר החברה או אל עמוד הקריירה שלכם.
  • חפשו מועמדים פוטנציאליים על ידי חיפוש מובנה במנוע החיפוש של טוויטר או דרך מנוע החיפוש של גוגל על ידי שימוש ב site:twitter.com או דרך אחד הכלים שפותחו לשם כך (כמו Twingly או Twellow)

ומה קורה בארץ?
קבוצת הישראלים החברים בטוויטר עדיין קטנה ומונה אלפים בודדים אך אין לי ספק ש"הרעש" התקשורתי סביב הרשת יביא לצמיחה מרשימה גם בכמות החברים בארץ – לכן אני ממליץ להתחבר, ליצור רשת חברים ולהתחיל "לצייץ"

אז מי מאנשי הגיוס כבר נמצא ולמי אפשר להתחבר (מדגם קטן ולא מייצג)?

מורית רוזן – מנהלת חברת HRD

רויטל הנדלר – מנכ"ל AllJobs

רועי שילוח – סמנכ"ל שיווק בחברת נישה

חברת Alljobs

jobsisrael – משרות בארץ

ענת אשל – בעלת בלוג דרושים ואשת SEO באול ג'ובס

וכמובן – אשמח אם תצטרפו לרשת שלי: יעקב רוזן

ובשורה התחתונה – מעבר לגיוס – הצטרפו, תהיו עצמכם, תכירו אנשים חדשים ותהנו.

עוד דרכים לצמצם עלויות גיוס עובדים

יעקב רוזן, גיוס עובדים, תהליך גיוסיעקב רוזן הינו מומחה לפיתוח ומינוף מקורות גיוס חדשניים ומוביל פעילות HRD WebHire אסטרטגיית גיוס עובדים באינטרנט ולמינוף כלי web 2.0 לצמצום עלויות הגיוס ולאיתור המועמדים המתאימים ביותר.

קורס גיוס עובדים ברשת לינקדאין (linkedin) פייסבוק (FACEBOOK) טוויטר (TWITTER)

מידע נוסף ניתן למצוא ב: www.hrd.co.il

http://www.gius.co.il/index.php/newsletter-enrolement/

הדיוור שלנו מכיל עדכונים על מאמרים חדשים בנושאי גיוס עובדים, קליטת עובדים חדשים וראיונות עבודה

לא נשתמש בכתובתכם למטרות אחרות

אודות יעקב רוזן

בדוק גם

HR TECH infographic

מפת חברות הטכנולוגיה הישראליות בתחום ה HR והגיוס

אני עוקב ומלווה מהצד את עולם טכנולוגיות הגיוס וה HR כבר מעל לעשור – ואני ...

6 תגובות

  1. We here at Blonde 2.0 have been using Twitter (amongst other Web tools) to recruit employees for large companies and have been very satisfied with the response rate. Social networks such as Facebook and Twitter have taken over as the 2nd primary source of hire – right below referrals.

  2. איילת, אני מסכים איתך לגמרי שהרשתות החברתיות הם אחד משלושת מקורות הגיוס האפקטיביים ביותר ומסכים שארגונים שלומדים כיצד למנף אותם בתחום הגיוס מקבלים תוצאות מצוינות.

    יחד עם זאת, אני חושב שהמחסום העיקרי בטוויטר כיום בכדי שיהפוך לכלי גיוס משמעותי הינו כמות המשתמשים הישראלים שנע סביב ה- 3000 איש בלבד, וגם הם ברובם אנשי שיווק ואנשי המדיה החברתית.

    אני מאמין שהוא יהפוך ליותר אפקטיבי כאשר קצב גידול המצטרפים בארץ ידביק את זה שבארה"ב ויצטרפו אנשים ממגוון תחומים.

    תודה על התגובה

  3. יופי של כתבה!

    מעניינת ומשכילה!!

  4. יעקב,
    כתבה יפה! תודה על האזכורים 🙂

    • בשמחה רבה ענת 🙂

      מוזמנת להרשם לדיוורשל הפורטל לגיוס בכדי לקבל עדכונים על המאמרים החדשים.
      מאמין שנתחיל את הדיוור בקרוב.

  5. יופי של כתבה, יעקב, ואני חייבת לומר שהפרופיל בטוויטר עזר לי בגיוס עובדים ביחוד לסטארטאפים שאני מלווה בתחום האינטרנט, מאחר וההמצאות שם מהווה אינדיקציה כמה המועמד אכן מחובר למה שקורה היום בשוק… RotemKazir@

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים