ראשי / הכותרת הראשית / 10 הדרכים המומלצות ביותר לגיוס עובדים ברשתות חברתיות ובאינטרנט

10 הדרכים המומלצות ביותר לגיוס עובדים ברשתות חברתיות ובאינטרנט

אתר המשרות CarrerBuilder פרסם מאמר קצר על הדרכים לגיוס עובדים באינטרנט וברשתות חברתיות כגון לינקדאין, פייסבוק, טוויטר ועוד.

1. הגדירו היעדים:
כמו בכל יוזמה עסקית, הגדרת אסטרטגיה לפני שצוללים לגיוס ברשתות חברתיות הינו קריטי להצלחה. לכן השלב הראשון הינו להגדיר מה אתם רוצים להשיג בשימוש במדיה חברתית לגיוס עובדים.

2. שלטו ברשת אחת:
הכמות הגבוה של הכלים ל גיוס עובדים במדיה חברתית יכולה לתסכל לא מעט ארגונים שרוצים להשתמש בבת אחת בכולם. לכן ביחרו להתחיל במדיה הרלוונטית ביותר עבורכם והפכו לאומנים בשימוש בה – זה יכול להיות גיוס בלינקדאין, בניית עמוד חברה בפייסבוק, חשבון בטוויטר, או ניהול בלוג מקצועי. רק לאחר מכן – עברו לפלטפורמות נוספות

3. נהלו את מיתוג המעסיק של הארגון שלכם ברשת:
מדיה חברתית מבוססת על שיחה מפה לאוזן. מנפו את הפרופיל שלכם באינטרנט, כדי להציג את היתרונות הייחודיים של העבודה בחברה שלך, קדמו את ההכרה והפרסים שהחברה שלכם קיבלה ופרסמו סיפורי הצלחה של העובדים שלכם.

4. צרו חווית משתמש מצוינת:
מדיה חברתית בנויה על יצירת דיאלוג פתוח ובניית יחסים עם אחרים. דאגו ליצור מרחב שבו העובדים הקיימים והעובדים הפוטנציאליים יכולים לתקשר בניהם. שתפו במרחב הזה בסיפורי הצלחה על עבודה בארגון – והגיבו לשאלות של מחפשי עבודה.

5. הקשיבו, למדו, וצרו מחויבות:
הדבר החשוב ביותר שאתם יכולים לעשות ברשתות הוא להקשיב לקהל שלך – הן מה הם אומרים לך והן מה שהם אומרים עלייך. אל תפחדו להגיב: אין דרך טובה יותר מזה כדי לבנות אמון עם הקהילה שלך.

6 קדמו משרות ספציפיות:
אל תסתפקו בלפרסם ברשתות החברתיות את כל המשרות שלכם. קחו צעד קדימה וספקו למועמדים שלכם מידע ייחודי על התפקיד, האתגרים, סביבת העבודה והחברה עצמה. עזרו למועמדים להבין מדוע החברה שלכם היא המקום הנכון ביותר עבורם.

7. השתמשו באמצעים חזותיים כדי לעורר:
שלבו תמונות וסרטוני וידאו בעמודים של החברה ברשתות השונות ובעמודים הפרטיים שלכם. אמצעים ויזואליים יעזרו לכם לקבל את תשומת הלב של הקהל הרלוונטי לכם ויעזור לכם לבלוט על פני האחרים.

8. קדמו את המיקום שלכם ברשת:
בניית הנוכחות של החברה שלכם באתרי מדיה חברתית יקדם בצורה משמעותית את היכולת של המועמדים למצוא אותכם במנועי החיפוש וברשתות החברתיות ויקדמו את המשרות שלכם לכלל המשתמשים באינטרנט. דאגו להתשמש במילות מפתח רלוונטיות לחברה שלכם בכדי שמחפשי עבודה בתחום ימצאו אתכם בקלות רבה.

9. התכוננו לשינויים:
היו גמישים לשינוי. הכלים לגיוס עובדים באינטרט ובמדיה חברתית מתפתחים כל הזמן. דאגו לעקוב אחר אתרים חדשים ואל תפחדו לבדוק את המים ולהתנסות בפתרונות החדשים לגיוס עובדים.

10. קדמו את המיתוג שלכם:
קדמו את הנוכחות שלכם ברשתות החברתיות השונות באינטרנט. הוסיפו קישורים באתר החברה שלכם, הוסיפו אותם בחתימה הדוא"ל שאתם שולחים החוצה, הדגישו אותם הנוכחות שלכם ברשת בכל קמפיין שיווק, ואף שילחו קישורים לחברים ואוהדים שלכם ברשת.

אודות יעקב רוזן

בדוק גם

תמונה מודל התעסוקה הענוכחי לעומת המסורתי

תפקיד HR בעולם העבודה העתידי – סיכום כנס עם ג'וש ברסין

אתם בטח מכירים את ההתרגשות לקראת הופעה חיה של זמר בינלאומי שאתם מאד אוהבים שמגיע ...

3 תגובות

  1. יופי של סיכום.
    גייסתי כבר לא מעט מועמדים לארגון שלי ועכשיו האתגר הגדול ביותר שלנו זה לחבר את העובדים למאמץ.
    כל הכבוד על הדחיפה שלכם בתחום

  2. מאמר מצוין ומועיל.
    האם ניתן לראות בשטח חברות שמתנהלות לפי הסטנדרטים הללו? לפחות דוגמא שתים של חברות שבאמת מיישמות הלכה למעשה חלק או יותר מהטיפים הנ"ל.
    תודה,
    ענת

    • תודה רבה רוני וענת על התגובות.

      ענת, לגבי שאלתך, אנחנו רואים יותר ויותר ארגונים שעוברים ממצב של פעילות של מגייס/ים בודדים לפעילות ברמה ארגונית – הן בלינקדאין והן בפייסבוק.

      בכנסי הגיוס האחרונים הציגו מנהלי הגיוס של אינטל ומיקרוספט (כל אחת בנפרד) את התהליך שהם ביצעו בכדי לבנות נוכחות ארגונית ברשתות – בלינקדאין, בטוויטר ובפייסבוק, מה שהביא אצלם להגדלה משמעותית של אחוז הגיוסים בעזרת רשתות חברתיות.

      כיום אנחנו רואים גם פעיליות של חברות כגון פרטנר, פלאפון וסלקום לקידום מיתוג המעסיק שלהם בפייסבוק למשיכת ילידי דור ה- Y.

      אני מניח שנראה את הפעילות הזאת הולכת וצומחת ככל שיותר ארגונים ממנפים את הרשתות החברתיות לקידום המטרות העסקיות שלהם.

      יום טוב,
      יעקב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *