ראשי / הכותרת הראשית / 8 הסודות שיעזרו למסר הגיוסי שלך לבלוט במבול המדיה החברתית

8 הסודות שיעזרו למסר הגיוסי שלך לבלוט במבול המדיה החברתית

לינקדאין, פייסבוק, מדיה חברתית, טוויטר, דה-מרקר קפה– נראה שכיום כל מגייס/ת וכל חברה שמחפשת עובדים מפיצים את המשרות שלהם לכל עבר ברשתות החברתיות. לנסות ולהבליט את המשרה שלך דומה לניסיון להישמע כאשר אתה לוחש בתוך סופת טורנדו.

אז איך בכל זאת מוודאים שהמסר שלך באמת בולט בהשוואה לאחרים ונקלט על ידי הצד השני?

שלי סטקרל, אחד מהמומחים המובילים בעולם בנושא הגיוס ברשת כתב מאמר שמציג את 8 הסודות להבלטת המסר הגיוס שלכם ברשת – ואנחנו מביאים את עיקרי הדברים:

  1. KISS- Keep It Simple, Silly – תוודאו שהמסר שלכם לא מתחכם מידי. אם אנשים מנסים בסוף הדרך להבין למה התכוון המשורר – שפספסתם בגדול ואין הרבה סיכוי שהוא יופץ הלאה.
  2. WIFM – What Is it For Me – כיום בעידן דור ה-X  ודור ה- Y, כאשר יותר ויותר אנשים מחפשים מה הערך שהם מקבלים מההצעה שלך, איך זה תורם להם ומקדם את הקריירה שלהם – חשוב להדגיש לא רק את מה שאתם מחפשים אלא גם את הערך שיקבלו מי המועמדים. ולא פחות חשוב – אל תשכחו להניע אותם לפעולה (Call to action)– האם אתם רוצים שישלחו קורות חיים או שיעבירו את הממשרה שלכם לחברים?  תבהירו להם מה הם צריכים לעשות.
  3. תזמון נכון – בחנו מתי אתם מקבלים הכי הרבה תגובות. אל תפיצו את המסר שלכם או מודעת הדרושים ביום שבת בערב אם הקהל שלכם לא שם. מהר מאד המסר שלכם יעלם בין שאר המסרים ברשת. פשוט תנסו לבדוק מספר אפשרות והחליטו על התזמון שבו הקהל שלכם מגיב בצורה הטובה ביותר.
  4. ערוצי הפצה – כמו עניין התזמון, גם לערוצי ההפצה ישנה חשיבות גבוהה בהפצת המסר. אמנם ערוצי ההפצה המוביילים כיום הם פייסבוק, טוויטר, לינקדאין ובלוגים אך חשוב שתבדקו היכן נמצא הקהל הרלוונטי שלכם – ותתמקדו בערוצים הללו.
  5. נרטיב – אנשים אמנם אוהבים עובדות אך יותר מזה הם אוהבים סיפורים. נסו לעניין אותם על ידי חיבור אישי לסיפורים מעניינים. אל תחששו להשתמש בהומור מידי פעם.
  6. דחפו קדימה – לעיתים, בכדי לקדם את המסר יש לעזור לו על ידי דחיפה קלה. במקומות שחשוב לכם לדחוף את המסר גייסו את החברים, עובדים, מכרים להפצת המסר הלאה לאנשי הקשר שלהם. כמובן מאד חשוב שלא לעשות זאת בצורה גורפת בכדי שלא להמאיס את עצמכם עליהם.
  7. עבודת צוות – אין שום דרך שתוכלו לבצע את הכל לבד. בארגונים המובילים כיום בארץ בתחום הגיוס ברשת אנו רואים שדווקא המגייסים שהשכילו לחבר את המנהלים והעובדים לתהליך הגיוס ברשת הם אלה שקוטפים את הפירות המשמעותיים ביותר על ידי איתור וגיוס עובדים בצורה מהירה וזולה.
  8. מילות מפתח – העזרו בכתיבה שיווקית, קחו דוגמאות מכותרות בעיתון ולימדו אילו מילים וביטויים גורמים לכם לקרוא את המסר או את הכתבה. העיתונאים והעורכים אלופים בכתיבת כותרות שימשכו את הקרואים להמשיך ולקרוא – אז פשוט העתיקו מהם את הכותרות הטובות והתאימו אותם למסרים שלכם. בנוסף השתמשו בביטויים שידברו את קהל היעד שלכם – בכדי למשוך את העין שלהם בזמן שהם מרפרפים על מסרים דומים.

מסקה: תכננו את הדרך שלכם, התמקדו בתוכן שאתם מציעים, תבחרו נכון את הרשתות הרלוונטיות והעזרו בחברים שלכם. כי בלעדי כל זאת המסר שלכם הוא סתם עוד רעש.

למי שמעוניין לקרוא את המאמר המלא באנגלית , ניתן למצוא אותו כאן

להורדת הדוח החינמי המיוחד שלנו על הדרכים לגיוס עובדים ברשת לחצו כאן

אודות יעקב רוזן

בדוק גם

תמונה מודל התעסוקה הענוכחי לעומת המסורתי

תפקיד HR בעולם העבודה העתידי – סיכום כנס עם ג'וש ברסין

אתם בטח מכירים את ההתרגשות לקראת הופעה חיה של זמר בינלאומי שאתם מאד אוהבים שמגיע ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *