ראשי / הכותרת הראשית / האם גם גיוס עובדים יכול להיות ויראלי?

האם גם גיוס עובדים יכול להיות ויראלי?

גיוס עובדים ויראליאחד האתגרים הגדולים ביותר של אנשי הגיוס הוא למצב את הארגון שלהם כמקום שטוב לעבוד בו ולשווק את התפקיד בצורה שתראה אטרקטיבית ותציג ללקוח-מועמד את היתרונות עבורו בטווח הקצר ובטווח הארוך.

עם הפיכת אתרי שיתוף סרטים כמו youtube לנגישים ולנצפים, החלו גם החברות לזהות את הפוטנציאל לשימוש במדיה זאת לקידום המיצוב שלהן.



Lip Dub – Flagpole Sitta by Harvey Danger from amandalynferri on Vimeo.

חברת גוגל למשל העלתה עשרות סרטונים וקטעי חדשות המתארים את האווירה הצעירה ואת סביבת העבודה הייחודית שהביאו אותם להיות החברה הנחשקת ביותר לעבודה. הם אף העלו מידע על תהליך הגיוס וסוג השאלות שישאלו המועמדים.

אבל איך הופכים סרטון גיוס לויראלי שמדברים עליו?

כנראה שאחת השיטות היא לא לדבר כלל על גיוס אלא להציג את סביבת העבודה הכייפית כמו שעשתה חברת Connected Ventures בסרטון המצוין הבא.

לסרטון הצטברו 1000 תגובות שרובן נעו סביב "סרטון מדהים" ו "לאן לשלוח קורות חיים?"

חברת Digg ראתה כי טוב והוציאה סרטון דומה לפני כחצי שנה (ותודה לעומר על ההפניה).

שני הסרטונים מציגים קבוצה של חבר'ה צעירים, שמשדרים שעושים כאן כיף, שותים בירה ומשחקים פינג פונג – ומי לא היה רוצה לעבוד במקום כזה?

חברת דלויט בארה"ב אף יצרה את ה- Deloitte Film Fest שהיווה מעין תחרות לעובדים שיעלו את הסרטון שמתאר בצורה הטובה ביותר "מה זה דלויט עבורם" כאשר הסרטון הזוכה שולב בהדרכות לעובדים חדשים בארגון, וזאת בנוסף לשימוש שנעשה בפייסבוק למטרה דומה.

ומה קורה בארץ?

בשנה האחרונה החלו יותר חברות בארץ לגלות את האפשרות להשתמש בווידיאו בכדי לשווק את החברה ואת הסביבה הארגונית למועמדים הפוטנציאליים.

אחת הדוגמאות היא חברת פלאפון שפילחה את הסיבות בגללן מגיעים אליהם המועמדים ויצרה סרטון של מספר דקות ש"מוכר" בצורה מרשימה את אחד התפקידים השוחקים ביותר – נציג מכירות שיושב בתא קטן ועונה לעשרות שיחות של לקוחות זועמים – ואפילו אני כמעט התפתיתי להגיש מועמדות.

מיקרוסופט בארץ יצרה סרטון הומוריסטי על שלבי הראיון בחברה ואפילו חברות ההשמה חבר ITR ו MIT החלו לבחון את האפקטיביות של השימוש בסרטונים למכור משרות או את השירותים שלהן.

התחושה שלנו היא שתחום זה נמצא בחיתוליו בארץ ושבעתיד נראה יותר חברות שנעזרות במדיה הזאת בכדי לקדם את מיתוג המעסיק שלהן תוך כדי שימוש בעובדים שלהן – הן כחלק מעמוד הקריירה שלהן והן באתרי שיתוף סרטים וזאת כחלק מפיתוח אסטרטגיית הגיוס באינטרנט.

מורית ויעקב רוזן:מנהלי חברת HRD המתמחה במתן כלים פרקטיים ופורצי דרך לבניית ושיפור תשתיות גיוס עובדים, פיתוח מקורות גיוס חדשניים, מניעת הטרדה מינית, שונות ארגונית, פיתוח צוותים וייעוץ ארגוני.

על עוד מקור גיוס עובדים חדשני

הרשמה לדיוור

הדיוור שלנו מכיל עדכונים על מאמרים חדשים בנושאי גיוס עובדים, קליטת עובדים חדשים וראיונות עבודה

לא נשתמש בכתובתכם למטרות אחרות

אודות מורית ויעקב רוזן

בדוק גם

book-112117_960_720

10 הספרים שכל מקצוען גיוס ו HR חייב לקרוא

ביום יום כולנו שקועים בקריאה – קריאת מיילים, קורות חיים, חוזים, נהלים. שלא לדבר שבעידן ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים