ראשי / הכותרת הראשית / בניית מערכת יחסים סימביוטית להצלחת הגיוס ברשת

בניית מערכת יחסים סימביוטית להצלחת הגיוס ברשת

מאת: Andy Headworth תורגם מהפוסט Social Recruiting has to be a symbiotic relationship to be successful

לפני שאסביר את עצמי, תנו לי קודם לתת לכם שיעור בביולוגיה.

תרימו יד אם למדתם ביולוגיה בבית הספר? ובכן, אם למדתם, אתם יודעים מהי סימביוזה וכיצד היא באה לידי ביטוי – ואם לא למדתם, אסביר בקצרה:

יחסים סימביוטיים בין שני אורגניזמים משמעותה ששניהם זקוקים האחד לשני כדי לשרוד. דוגמה ידועה מעולם החי היא הדוגמא של ה- clownfish (הוא כפי שהוא מוכר יותר להורים שבנינו כנמו!).

דגי הליצן ניזונים מחסרי חוליות קטנים אשר עלולים היו לפגוע בשושנת ים (בית הגידול בה הם חיים), ומצד שני הם מקבלים הגנה משושנת הים מפני דגים אחרים וההפרשות שלהם מספקות חומרים המזינים את השושנה

אוקי, עד כאן שיעור הביולוגיה.

מעבודה עם חברות רבות על השימוש במדיה חברתית לגיוס עובדים, ברור לי לגמרי כי הארגונים רוצים מאד להצליח בתהליך.  עם זאת, רבים עדיין נכשלים בהבנה שכדי להצליח, הם חייבים לנהל מערכת יחסית סימביוטית בכדי שהתהליך באמת יצליח.

האינטראקציה במדיה החברתית לא תיווצר אם הארגונים לא יצליחו לגרום למחויבות הדדית מצד העוקבים שלהם, האוהדים, הקוראים, הקהילה או חברי הקבוצה ברשת.

כן, החברה יכולה "להאכיל" את העולם המקוון בתוכן שלהם, אבל אם העוקבים, האוהדים, הקוראים וחברי הקבוצה לא יספקו מצד שני את "חומרי המזון" כמו תגובות, מחייבות ותקשורת  – פעילות הגיוס החברתי שלהם פשוט תמות!

באותה מידה, מנקודת מבט שונה, אם החברות לא "יאכילו" את הקהילות שלהם במידע מעניין, רלוונטי ובאופן תדיר,  אזי חברי הקהילה ה"מורעבים" פשוט ילכו למקום אחר בשביל לקבל את "המזון" שלהם!

זכרו, יחסים סימביוטיים הינם מצב שבו שני הצדדים זקוקים זה לזה כדי לשרוד. וגיוס חברתי, בשבילי, הוא דוגמא מושלמת לכך.

עכשיו כשגרמתי לך לחשוב בצורה ביולוגית, אני הולך לשנות את המילים, ולראות אם זה עדיין נשאר הגיוני.

קחו את הסימביוזה והחליפו אותה עם המילה "מחויבות" – כשאתם הולכים להגדיר את אסטרטגיית הגיוס החברתי ברשת ולעבוד עם חברי הקבוצה. מטרת התהליך הינה ליצור ערוץ תקשורת דו-כיווני במטרה שהאסטרטגיה תצליח.

גיוס עובדים חברתי ברשת

כשלון בהשגת מחויבות הדדית תהרוג את אסטרטגיית גיוס העובדים שלכם ברשת

גיוס חברתי ברשת

כאשר יותר ויותר חברות עושות את הצעד (ההכרחי) לתוך עולם המדיה החברתית והגיוס ברשת, צריך להבין שביצוע התהליך בדרך הנכונה הינה קריטית להצלחת התהליך.

כן, אתם יכולים להשתמש ברשתות בכדי להפיץ את המשרות שלכם ומידע על החדשות האחרונות בחברה – אבל זה לא נחשב גיוס חברתי. כל מה שאתם עושים הוא ליצור ערוצי הפצה נוספים בלבד.

הבנה של מהו גיוס חברתי הינה להבין לעומק את מה שהעוקבים שלך, האוהדים, הקוראים,  וחברי הקבוצה באמת רוצים, וללמוד כיצד ליצור מחויבות הדדית לאורך זמן בצורה היעילה ביותר.

ללא גישה סימביוטית, אתם פשוט משלים את עצמכם שאתם מנהלים גיוס חברתי אמיתי!

אודות יעקב רוזן

בדוק גם

תמונה מודל התעסוקה הענוכחי לעומת המסורתי

תפקיד HR בעולם העבודה העתידי – סיכום כנס עם ג'וש ברסין

אתם בטח מכירים את ההתרגשות לקראת הופעה חיה של זמר בינלאומי שאתם מאד אוהבים שמגיע ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *