ראשי / הכותרת הראשית / גיוס עובדים בפייסבוק ?

גיוס עובדים בפייסבוק ?

מאת: יעקב רוזן

אחת השאלות הנפוצות שאנו נשאלים בהכשרות גיוס עובדים ברשתות חברתיות היא האם באמת ניתן לגייס עובדים בעזרת פייסבוק (Facebook).
התחושה שלנו היא שרוב אנשי הגיוס והמנהלים מרגישים הרבה יותר נוח לבנות נוכחות מקצועית ולגייס עובדים בעזרת לינקדאין (LinkedIn) – והאמת, שעד לפני כשנה גם אנחנו הרגשנו כך.

מה נשתנה?
בשנה האחרונה המשיכה פייסבוק לצמוח בצורה מדהימה. רק כדי להתחיל ולהבין את העוצמה של פייסבוק הבאנו לכם כמה מספרים:

  • בפייסבוק ישנם מעל ל-400 מליון משתמשים פעילים
  • אם פייסבוק היתה מדינה – היא היתה המדינה השלישית בגודלה בעולם
  • מעל ל-5 מיליארד (זאת לא טעות) פרטי תוכן (תמונות, עדכונים, בלוגים וכדומה) משותפים ברשת כל שבוע
  • חצי מהמשתמשים נכנסים לרשת כל יום
  • המשתמש הממוצע מבלה כשעה שלמה בפייסבוק כל יום

ומה המצב בארץ?

  • בארץ ישנם כבר מעל ל- 2.7 מיליון ישראלים.
  • הפופולאריות של פייסבוק בארץ שנייה רק לגוגל – והיא עקפה את וואלה ואת YNET
  • 38% מהגולשים בסלולרי גולשים לפייסבוק – הרבה יותר מכל אתר אחר בארץ
  • 55% מהמשתמשים בארץ הם גברים ו- 45% נשים
  • כמעט 2 מליון ישראלים בפייסבוק הם בני 18 עד 44

כמו בשיווק – כך גם בגיוס, הארגונים חייבים לבנות נוכחות היכן שנמצאים הלקוחות/מועמדים שלהם – ופייסבוק הוא בהחלט אחד המקומות המובלים לשם כך.

איך לרתום את פייסבוק (Facebook) לגיוס עובדים?
היתרון הגדול בפייסבוק הוא העובדה שמתנהלות בו אינספור שיחות בין חברים ואחרים שמתעניינים בנושאים שונים. כתבנו רבות על מיתוג הארגון כמקום שטוב לעבוד בו כדרך מצוינת למשוך עובדים לאורך זמן. בפייסבוק, אנחנו יכולים לחזק את מיתוג הארגון דרך יצירת שיחות מתמשכות – לגבי הארגון, לגבי העבודה בו.

לדוגמא, הצגת החיים בארגון:

  • הזמנת עובדים לשתף בתמונות מאירועים שהארגון ארגן
  • תחרויות בין העובדים ברשת
  • שיתוף בסרטי וידאו שמדגימים את החיים בארגון

שילוב בין תכנים הנוגעים לחיי הארגון ותכנים מקצועיים:

  • שיתוף במאמרים מקצועיים הנוגעים לעבודה בארגון
  • עדכונים על חידושים מקצועיים
  • עדכונים על מוצרים חדשים

ניהול התהליך בשילוב עדכונים על תהליכי הגיוס:

  • פתיחת וניהול דף אוהדים (Fan Page) שמזמין עובדים ומתעניינים אחרים
  • שמירה על קשר עם עובדים לשעבר של הארגון דרך פעילות בדף האוהדים
  • פרסום ממוקד בתשלום לאוכלוסיות רלוונטיות
  • איתור פרטים של מועמדים פוטנציאליים והזמנתם לקשר דרך הדף
  • קידום עמוד הקריירה של החברה והפניה למשרות רלוונטיות

מניסיון שלנו, ארגונים שמעוניינים למתג את עצמם כמקום שטוב לעבוד בו ושמעוניינים לגייס בוגרי אוניברסיטה ואת ילידי דור ה-Y, חייבים להתחיל ולבחון את הדרכים לבניית נוכחות אפקטיבית בפייסבוק.

לקבלת מידע נוסף על קורס גיוס עובדים ברשת שבו אנו מלמדים ומביאים דוגמאות לשימוש פרקטי בפייסבוק (כמו גם לינקדאין, טוויטר, גוגל ועוד) ככלי לגיוס עובדים – לחצו כאן

אודות יעקב רוזן

בדוק גם

book-112117_960_720

10 הספרים שכל מקצוען גיוס ו HR חייב לקרוא

ביום יום כולנו שקועים בקריאה – קריאת מיילים, קורות חיים, חוזים, נהלים. שלא לדבר שבעידן ...

2 תגובות

  1. יעקוב העלת נקודה משמעותית וחשובה , כלי המדיה החברתית מתפתחים ויכולים להוות לנו זרועות וכיוונים חשובים בתהליכים ובמהלכים , צריך לבחון נכון את הפעילות במתחמים ואת הווליום שכל מתחם מביא איתו ומכך להסיק מסקנות איפה כדאי להיות פעיל ואיך . אני חושבת שהדבר החשוב ביותר הוא שאין יותר אמת אחת , האמת מתפתחת כל הזמן וצריך לשמוח על כך שהחיים שלנו כבר לא קבולים בשטנץ של הצלחה אלא בבדיקה על בסיס קבוע ובהסקת מסקנות אבולוציונית .
    תודה רבה זהר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים