ראשי / הכותרת הראשית / לגייס עובדים בגוגל

לגייס עובדים בגוגל

google

מליון מבקרים בשבוע נעזרים ב- Google בארץ – חשיפה שבועית ל-90% מהגולשים!

רבות כבר דובר על הכוח האדיר של החברה שעומדת מאחורי מנוע החיפוש הנפוץ ביותר בעולם אך רק מעטים מאד נעזרים בה ככלי לגיוס עובדים.

במאמר זה נציג שני תחומים עיקריים בהם שימוש מושכל ביכולות ובכלים של Google יכול לעזור לכם למשוך את העובדים המתאימים לארגון שלכם.

Google Adwords:

לאלו שלא מכירים – Google Adwords מציעה אפשרות לפרסם מודעת טקטס קצרה בתשלום אשר תופיע לצד או מעל לתוצאות הרגילות שעולות עקב החיפוש. התשלום לפרסום מתבצע פר לחיצה או הקלקה ( PPC- pay per click). כלומר, המפרסם משלם רק עבור אותם משתמשים אשר לחצו בפועל על הפרסומת שלהם (ולא לפי מספר הפעמים בו הוצגה הפרסומת).

כחלק מהעבודה שלהם, אנשי מקצוע רבים נעזרים במנוע החיפוש הנפוץ בכדי לאתר מידע הקשור לתפקיד שלהם. אנשי המקצוע הללו מחפשים מידע הרלוונטי לתחומי ההתמחות שלהם, דרכים נוספות להעמקת הידע או לימוד על חידושים בתחום עיסוקם. השימוש ב-Google Adwords, מאפשר למגייסים לפנות על ידי פרסום ממוקד, אל אותם אנשי מקצוע שברובם הגדול לא מחפשים עובדה בצורה אקטיבית, ולמשוך אותם אל עמוד הקריירה של החברה שלכם למשרה הספציפית שיכולה להיות רלוונטית מבחינתם.

לדוגמא, כש Google עצמה מחפשת מתכנתי C++ חדשים, הם מפרסמים את המודעה בראש הקישורים הממומנים לכל מי שעושה חיפוש על שילוב האותיות והסימנים C++:

גוגל C++

אם תלחצו על התמונה תגיעו לעמוד שעולה ב Google כשכותבים C++. אנחנו מצאנו שם את מודעת הדרושים של Google עצמה…

כמובן, שכתנאי הכרחי למשוך מועמדים פוטנציאלים לעשות את הצעד הנוסף ולשלוח קורות חיים אחרי שהקליקו על הקישור הממומן משמאל, הקישור צריך להוביל לעמוד קריירה בו מוצגות למועמד הפוטנציאלי ההזדמנויות שיעמדו בפניו בארגון, וכל האתגרים שייתנסה בהם אם ייקח את התפקיד, ולא רק הגדרת תפקיד "יבשה" ולא אטרקטיבית…

פרסום Adwords כולל מספר שלבים חשובים:

  1. כתיבת המודעה הכי אטרקטיבית שתוכלו זאת כדי לתת לאנשי המקצוע תחושה שאסור להם לפספס ולא לבוא ולראות את מה שאתם יכולים להציע להם, אחרת, בחלקיק השנייה שהקישור הממומן שלכם יעלה, אם הוא לא יהיה אטרקטיבי מאד, הם פשוט לא ילחצו על עליו.
  2. בחירת מילים (או אותיות) ל"הקפצת" המודעה אלו אותן מילים (או אותיות), שכשאותו מועמד פאסיבי שאתם מחפשים יכתוב אותן בחיפוש ב Google, יעלו (בנוסף למידע המקצועי) בטור השמאלי, את המודעה הממומנת שלכם. בדוגמא למעלה, האותיות C++.
  3. הגדרת עלות מקסימלית שתסכימו לשלם לכל "הקלקה" יהיו הבדלים בין מילים "מבוקשות", לבין מילים שאינן כאלה. עלות כל קליק עולה ככל שיש אחרים שמתחרים איתכם על אותו מקום בעמוד הראשון של הקישור הממומן…

במאמר זה לא ניכנס לצד הטכני כיצד לפתוח חשבון ב- Google Adwords, כיצד להגדיר את הפרמטרים בחשבון או כיצד להשתמש בכלי האופטימיזציה המתקדמים של המערכת. חשוב שתדעו שהכלים קיימים, בעברית, לנוחות המשתמשים

בחירת המילים שיביאו לפרסום המודעה שלכם הינה כאמור שלב קריטי נוסף בהצלחת הקמפיין. צריך לזכור – אנחנו לא מחפשים מילים הקשורות לעבודה או לחיפוש עבודה אלא רוצים להתמקד במשפטים ובמילים אותם נוהגים לחפש אנשי המקצוע בתחום. אם אתם לא בטוחים מהם המילים הללו, אנו ממליצים להיפגש עם העובדים המתמחים בתחום בארגונכם ולקבל מהם רשימה של מילים וביטויים.

רעיונות לתחומים רלוונטיים:

  • אנשי מקצוע שמנסים להישאר מעודכנים יחפשו את המאמרים האחרונים שהתפרסמו במגזינים המקצועיים או ספרים חדשים שפורסמו. הכנסת שמות המגזינים וספרים הנפוצים או החדשים תאפשר להגיע אל אותם אנשים.
  • על ידי בחירת ה- Buzzwords האחרונים בתחום תוכלו להגיע לכל אלה שמחפשים מידע נוסף בנושא.
  • שימוש במילים וביטויים המתארים גישות חדשות ו/או גישות נפוצות במקצוע.
  • הקמפיין יכול גם לכלול מילים וביטויים הקשורים לבעיות נפוצות שנתקלים בהם בעלי מקצוע רבים.
  • ארגונים רבים מאפשרים לעובדים מקצועיים ללמוד ולהתפתח. על ידי הוספה של שמות קורסים ומכללות בתחום, תוכלו תפוס את העובדים שמחפשים את הדרכים להמשיך ולהתקדם מקצועית.
  • אנשי מקצוע רבים נוהגים לבצע Benchmark  ולראות מה חדש בארגונים שנחשבים מובילים בתחומם. הזנת השמות של ארגונים כאלה יכולה לעזור ולמשוך מועמדים אל אתר הבית שלך.

האם מודעות הדרושים שלכם מופיעה בעמוד הראשון של Google ?

באחד המאמרים הקודמים כתבנו שעמוד קריירה שבנוי בצורה נכונה וכולל תיאורי תפקיד מלהיבים מהווה את אחד ממקורות הגיוס הטובים והזולים ביותר.

כפי שציינו, חלק מהמועמדים האקטיביים מחפשים עבודה על ידי שימוש במנוע החיפוש של Google. הביטויים שהם ישתמשו עשויים להיות כללים או ממוקדים. מספר דוגמאות למילות חיפוש אפשריות: "דרושים", "משרות מהנדס אלקטרוניקה" או "משרה במטריקס". האם אי פעם בדקתם מה עולה כאשר כותבים "משרה (שם הארגון שלכם)"? שווה לנסות – התוצאות יכולות להיות מפתיעות (החל ממתחרים ששמים קישורים ממומנים עם הצעה לעבוד אצלם, ועד קישור לתכתובות לא אוהדות לגבי עבודה בחברה שלכם).

אז איך מביאים את המועמדים לדף הבית שלכם? איך מוודאים שעמוד המשרות שלכם יופיע בעמוד החיפוש הראשון?

התשובה היא אופטימיזציה (SEO- Search Engine Optimization) של המודעה ושל התוכן הקיים בעמוד הקריירה – ועבור זה ישנם לא מעט אנשי מקצוע רלוונטיים.

עד עתה השימוש בכלים השונים שמציעה  Google היו בעיקר נחלתם של אנשי השיווק. עם הקושי ההולך וגובר באיתור מועמדים מתאימים, חייבים גם אנשי הגיוס לחשוב גם על אותם מועמדים פאסיביים שלא מחפשים כיום עבודה, ולהיעזר בחיפוש ב Google בצורה שיווקית: לפלח את שוק המועמדים, לזהות פרופילים ואוכלוסיות שונות, ולהתאים לכל קבוצה את הפרסום הייחודי לה.


הרשמה לדיוור

הדיוור שלנו מכיל עדכונים על מאמרים חדשים בנושאי גיוס עובדים, קליטת עובדים חדשים וראיונות עבודה
לא נשתמש בכתובתכם למטרות אחרות

עוד מאמרים בנושא מקורות גיוס עובדים :

אודות יעקב רוזן

בדוק גם

book-112117_960_720

10 הספרים שכל מקצוען גיוס ו HR חייב לקרוא

ביום יום כולנו שקועים בקריאה – קריאת מיילים, קורות חיים, חוזים, נהלים. שלא לדבר שבעידן ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים