ראשי / הכותרת הראשית / הדרך הבטוחה לתסכל עובד חדש

הדרך הבטוחה לתסכל עובד חדש

קליטת עובד חדשמורית רוזן כתבה מאמר על הדרך הנכונה לקליטת עובדים חדשים אך הפעם רצינו להביא התייחסות של סוזן היטפילד שכתבה על עשרת הדרכים לתסכל עובד חדש-  ופשוט לא יכולנו שלא להזדהות עם חלק גדול מהנקודות.
חישבו על תהליך הקליטה האחרון שעברתם – כמה מתוך הנקודות שלמטה היו נכונות גם בתהליך שלכם?

[youtube RrociTmbG78]


אז איך מתסכלים עובד חדש שאך זה הגיע?

1.     וודא שלא הוכן לו מקום ישיבה או משרד מסודר (הושב אותו במסדרון או יחד עם עובד נוסף)
2.     וודא שהעובד החדש יתחיל את עבודתו בדיוק כאשר המנהל שלו נמצא בחופשה
3.     תן לעובד החדש לעמוד במשך חצי שעה בדלפק קבלה בזמן שפקידת הקבלה מנסה לברר מה לעשות איתו
4.     השאר את העובד החדש ליד המחשב שלו כאשר כולם מסביב יוצאים יחד לאכול צהריים
5.     הושב את העובד החדש באזור רועש בלובי בכדי לקרוא ולחתום על קלסר בן 100 עמודים עם נהלי החברה.
6.     הושב את העובד החדש במשרד שלו מבלי להציג לו את העובדים האחרים ואת השכנים שלו ומבלי לחבר אותו עם אחד העובדים האחרים שישמש כמלווה
7.     צוות את העובד החדש למנהל שיש לו מצגת קריטית להציג להנהלה בעוד 3 ימים
8.     צוות את העובד החדש למנהל הכי לא חברותי, הכי שלילי והכי ביקורתי כלפי החברה.
9.     הטל על העובד החדש מטלה שתעסיקו ושלא קשורה בשום אופן לתפקיד – רק מפני שלך יש שבוע עמוס
10.   שלח את העובד החדש ליומיים של "סדנה לקליטת עובדים חדשים" שבו נציגת משאבי אנוש מציגה מצגת אחר מצגת אחר מצגת אחר מצגת…

ולצערנו, המציאות ברוב הארגונים, אפילו המובילים, לא רחוקה מכך. על פי סקר שנערך על ידי SHRM (העמותה האמריקאית לניהול משאבי אנוש) עלה  ש-77% מהעובדים החדשים הולכים מוקדם הביתה מפני שהחברה לא היתה מוכנה לגמרי להגעתם.

לתהליך קליטת עובד שמבוצע בצורה מקצועית ישנם מספר מטרות:
1.     קיצור משך הזמן לפרודוקטיביות – ככל שהעובד החדש מכיר את הסביבה והתרבות הארגונית אליה הוא נכנס, מקבל את הידע והכלים המתאימים בצורה מובנית ומבין את הציפיות ממנו – כך הוא יוכל לתרום לארגון תוך פרק זמן קצר.

2.     החוויה בתקופת הקליטה הראשונית משפיעה על רמת המוטיבציה והמחויבות הארגונית שלו ועל ההחלטה האם להישאר בארגון לאורך זמן. וכפי שארגונים מדברים על חווית הלקוח, ובעיקר אם הוא לקוח חדש, כך יש להתייחס גם לעובד שזה אך הגיע – כלקוח חדש של הארגון שיש לשכנעו שהוא עשה את הבחירה הנכונה.

3.     מיצוב החברה כ"מקום שטוב לעבוד בו" -עובד חדש נשאל שאלות רבות על מקום העבודה החדש שלו על ידי חברים ומשפחה. עובד שעובר תהליך קליטה הבנוי נכון ישדר את התחושות הללו גם כלפי האחרים בסביבתו, מה שישפיע על התפיסה שיש לאחרים, מחוץ לארגון, כלפי החברה.

4.     שיפור תהליך הגיוס – עובדים חדשים מהווים מקור מידע מצוין לגבי איכות ואפקטיביות תהליך הגיוס שעברן רק לאחרונה. כחלק מתהליך הקליטה, ניתן לקבל בצורה מובנית את התובנות שלהם לגבי מה בד טוב ומה ניתן לשפר בתהליך

לדברי מורית רוזן, מנהלת חברת הייעוץ HRD, המיקוד בבניית תהליך קליטת עובד נכון מהווה חלק בלתי נפרד מעיצוב תהליך גיוס מוביל.  לכן, בעבודה שלה עם ארגונים, היא בוחנת את תהליך הגיוס ואת אחוזי העזיבה עד תום השנה הראשונה לאחר כניסת העובד לארגון.

קורס לקליטת עובדים חדשים:

הרשמה לדיוור

הדיוור שלנו מכיל עדכונים על מאמרים חדשים בנושאי גיוס עובדים, קליטת עובדים חדשים וראיונות עבודה

לא נשתמש בכתובתכם למטרות אחרות

אודות יעקב רוזן

בדוק גם

HR TECH infographic

מפת חברות הטכנולוגיה הישראליות בתחום ה HR והגיוס

אני עוקב ומלווה מהצד את עולם טכנולוגיות הגיוס וה HR כבר מעל לעשור – ואני ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים