ראשי / הכותרת הראשית / המלחמה בעולם לוחות הדרושים מתחממת

המלחמה בעולם לוחות הדרושים מתחממת

מאת: יעקב רוזן

כחצי שנה לאחר שאתר הלוחות Yad2 רכשו 50% מאתר הדרושים Wallajobs מידי פורטל וואלה – משיקים השניים את לוח הדרושים JobCity שיחליף את Wallajobs.

המהלך של שני האתרים המובילים בארץ בא בכדי לתת מענה עם הרכישה של Alljobs על ידי YNET לפני מספר חודשים תמורת כ-8 מליון דולר.

בניית המיתוג החדש של  JobCity באה במקביל לשינוי במודל ההכנסות של החברה. בעוד ש- WallaJobs התבססה בין השאר בגביית תשלום ממחפשי העבודה (בדומה למודל שבו Alljobs עובדת), הרי שבמודל החדש יוצעו המשרות בחינם לכל מחפשי העבודה (בדומה לאתרים מובילים אחרים כגון jobnet, פורטל דרושים ו JobMaster).

לדברי אילן ישועה, מנכ"ל וואלה, "JobCity מציע בחינם את מה שאחרים מציעים בתשלום. מדובר במוצר מצוין, הן בהיקף ומגוון המשרות והן באיכותן וברלוונטיות שלהן. התוכנית שלנו היא להפוך את JobCity ללוח הדרושים המוביל בישראל.

אין ספק שהאתגר של JobCity הינו עצום בשל ההובלה המשמעותית בכמות הכניסות של האתרים הוותיקים כגון Jobnet, JobMaster, פורטל דרושים ו- Alljobs.

(מתוך Google Trends for Websites מה 18.3.2010)

אך הפער הגדול של JobCity אינו נובע רק בכמות הכניסות הנמוכה יחסית למתחרים אלא גם בחדירה לארגונים המגייסים.

בסקר מקורות הגיוס המקיף שערכנו החודש לראשונה בארץ, עולה שארבעת לוחות הדרושים הגדולים בארץ תופסים כ-80% מכלל הפעילות של הארגונים המגייסים, כאשר כל הלוחות האחרים נמצאים בפער עצום מאחור.

יהיה מאד מעניין לעקוב אחר ההתפתחויות הנוספות בתחום לוחות הדרושים בשבועות הקרובים.

יעקב רוזן – מומחה לשימוש רשתות חברתיות לגיוס עובדים ומדריך אנשי גיוס, משאבי אנוש ומנהלים למינוף המדיה החברתית לאיתור המועמדים המתאימים ביותר ולקידום מיתוג מעסיק של החברה

אודות יעקב רוזן

בדוק גם

book-112117_960_720

10 הספרים שכל מקצוען גיוס ו HR חייב לקרוא

ביום יום כולנו שקועים בקריאה – קריאת מיילים, קורות חיים, חוזים, נהלים. שלא לדבר שבעידן ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים