ראשי / הכותרת הראשית / עמדות אנשי מש"א לגבי חשיפה ברשת – חלק ב'

עמדות אנשי מש"א לגבי חשיפה ברשת – חלק ב'

פתיחות מגייסות ברשתכבר יותר משנתיים שאנו עובדים עם מגייסים כדי להציג כלים לגיוס עובדים דרך האינטרנט. השיטות החדשניות הופכות יותר נפוצות -"גיוס 2.0" או "גיוס עובדים דרך רשתות חברתיות" הם כבר ביטויים מוכרים.

עד היום ברוב המאמרים שלנו דיברנו על הכלים השונים שעומדים לרשות המגייסים בבואם לזהות מועמדים איכותיים ברשת. מגייסים ומגייסות פנו אלינו בשאלות על דרכים חדשות לאתר מועמדים איכותיים, לחשוף אותם ברשת.


אולם הבנו, שאחד השלבים הקריטיים בתהליך הגיוס ברשת הוא לבנות פרופיל אישי מספיק רחב, שמייצג אותך נאמנה כמגייס/ת או מנהל/ת מגייס/ת.

שאלי סטקר, מומחה בגיוס דרך רשתות חבריות ומקצועיות מדבר על הצורך "To let them find you". סטקר שם את הדגש על בניית פרופיל אישי מעמיק ועל חשיפה דרכו, זמינות להצעות "חברות" ברשתות, הוספת המייל הישיר, כמה שיותר פרטים על הרקע המקצועי: לימודים, מקומות עבודה קודמים וכו'.

בסופו של דבר, האיזון הזה, בין היכולת להיחשף ברמה האישית-מקצועית ומצד שני לחשוף מידע ולזהות מועמדים פוטנציאליים, מחזק את היכולת של המגייס לגייס בהצלחה  דרך האינטרנט.

בחלקו הראשון, אשר פורסם בשבוע שעבר, הצגתי את עמדות אנשי משאבי אנוש ומנהלים מגייסים לגבי רמת החשיפה שלהם ברשת.

היום, בחלק השני, אציג את סוג המידע שמומלץ למגייסים להציג ברשת כדי להיות אטרקטיביים למועמדים.


איך מומלץ למגייסים להיחשף ברשת?

מועמדים שמזהים מגייסת ברשת (לרוב אלה מגייסות ולא מגייסים), ומתלבטים אם לפנות אליה באופן אישי, רוצים להכיר אותה קצת כדי להבין אם יהיה לגיטימי שייפנו. המידע שמומלץ לחשוף יכול להיות מקצועי לחלוטין, אך מומלץ שיכלול גם תכנים לגבי עמדות אישיות בתחומים אלו, ולא רק פרטים "יבשים" על ההיסטוריה האישית. ככל שמועמדים ילמדו להכיר אותך טוב יותר, הם ירגישו יותר בנוח לפנות ולהתייעץ או להציע את עצמם למשרות אליהם את מחפשת מועמדים.

בבניית הפרופיל האישי:

השקיעו בבניית הפרופיל:

  • זהו כרטיס הביקור שלכם. הרחיבו והוסיפו כל מידע רלוונטי שיכול לעלות בחיפושים.

הכניסו פרטים מלאים על עצמכם:

  • מקומות עבודה קודמים: פירוט התפקידים והתחומים השונים בהם עסקת בעבר
  • לימודים: כולל השתלמויות מקצועיות משמעותיות
  • התפקיד הנוכחי ותחומי התמחות

הוסיפו תמונה ייצוגית:

  • תמונה מקרוב, שמאפשרת לזהות אותך בכנס או מפגש עסקי כלשהו. תחושת הקרבה האישית מתעצמת כאשר האדם מרגיש שהוא מזהה אותך.
  • ברשתות עסקיות המנעו מהכנסת תמונות משפחתיות. בחו"ל נוהגים להפריד לחלוטין משפחה ועבודה. שמרו על הכרטיס כמשדר מסר מקצועי בארץ ובעולם.

כתבו תכנים מקצועיים ברשת:

  • כתבו בלוג על תחום העיסוק שלכם ותארו בו את ההתמודדות המקצועית שלכם
  • הגיבו באופן קבוע לבלוגים מקצועיים ולמאמרים בתחום וחיתמו בשמכם המלא

פרופיל פומבי:

  • וודאו שהפרופיל שלך ברשת פומבי ומלא (זמין גם למי שלא מקושרים אליך ישירות).

הרחיבו את הרשת העסקית שלכם:

  • שמירה על קשריםהזמינו חברים ללימודים, חברים לעבודה הנוכחית ולעבודות הקודמות ומכרים. התייחסו בכבוד לקשרים הללו. עם אנשים ספציפיים תיצרו קשר מדי פעם, תכתבו מייל פנייה אישי בבקשת ההתחברות. תברכו בחגים, ותשאירו תחושה נעימה אצל אלה שאתם בקשר איתם.
  • זמינות – הוסיפו את המייל שלכם לפרופיל בכדי שיוכלו ליצור עמך קשר בקלות. Linkedin מציעה כלים מובנים לבניית חתימה אישית עם קישור לפרופיל שלך ברשת. בהגדרות האישיות תוודאו שכל אחד שמעוניין יכול ליצור איתכם קשר. ניתן אפילו להצטרף לרשת פתוחה – קבוצה ב Linkedin שחבריה מתחייבים לא לסרב לאף בקשת התחברות דרך הרשת.
  • קבוצות – הצטרפו לקבוצות עניין רלוונטיות שיגדילו את נטוורקינג שלך במהירות ויאפשרו לך להביע עמדה בתחומים המקצועיים בהם את/ה מומחה/ית.
  • המלצות – ב Linkedin קיים כלי מובנה לבקשת המלצות מלקוחות, ספקים ועמיתים במקומות בהם עבדתם. תבקשו מהרבה, תנו המלצות (אמיתיות ומדויקות) בנדיבות לעמיתים המקושרים אליכם ברשת. המערכת מזמינה כל מי שהמליצו עליו להמליץ בחזרה. אדם שהרבה המליצו עליו עולה יותר בחיפושים ופונים אליו יותר.

הרשמה לדיוור

הדיוור שלנו מכיל עדכונים על מאמרים חדשים בנושאי גיוס עובדים, קליטת עובדים חדשים וראיונות עבודה
לא נשתמש בכתובתכם למטרות אחרות

עוד מאמרים בנושא מקורות גיוס עובדים :

אודות מורית רוזן

בדוק גם

HR TECH infographic

מפת חברות הטכנולוגיה הישראליות בתחום ה HR והגיוס

אני עוקב ומלווה מהצד את עולם טכנולוגיות הגיוס וה HR כבר מעל לעשור – ואני ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים