ראשי / הכותרת הראשית / מדד הגיוס של היי קפיטל לרבעון הראשון של 2009: מרבית הגיוסים מקורם בעובדי הארגונים עצמם

מדד הגיוס של היי קפיטל לרבעון הראשון של 2009: מרבית הגיוסים מקורם בעובדי הארגונים עצמם

מאת הי-קפיטל

חיפוש עובדים ומקורות גיוס עובדיםמרבית הגיוסים מקורם בעובדי הארגונים עצמם: הללו מעבירים קו"ח של חברים (30% מכלל הגיוסים מקורם בשיטת "חבר מביא חבר") ו-29% מהמשרות המאוישות מקורן בניוד פנימי של עובדי החברה

עוד ניכרת ירידה משמעותית בגיוסים שמקורם בחברות השמה (17% בלבד לעומת 37% ברבעון זה אשתקד). מקורות הגיוס האינטרנטיים (אתרי משרות, אתרי חברה וכדו') אחראים ל-20% מהגיוסים

מדד הגיוס של היי קפיטל מבוסס על ניתוח נתוני אמת שנאספו ונותחו בקפידה, ומספק תמונת מצב מקיפה אמינה ומעודכנת על מצב הגיוסים במשק והמגמות שבו.

המדד, המשקף את אחוזי הגיוס בפועל ברבעון הראשון של השנה (חודשים ינואר – מרץ), מציג תהליכים בולטים בעולם הגיוס ומלמד על מגמות בעולם זה כמו גם על מקורות הגיוס האפקטיביים בהם מומלץ לחברות להשקיע.

איילת רוט, מנכ"לית היי קפיטל, מסבירה כי ההתעצמות מקורות גיוס כמו "חבר מביא חבר" (30% מסך הגיוסים) ו"ניוד פנימי" (29% מסך הגיוסים) על חשבון מקורות אחרים כמו "חברות השמה" (מ-34% מסך הגיוסים ברבעון הרביעי של 2008 ל-17%ברבעון הראשון של 2009) הינה תולדה של מצב המשק בתקופה האחרונה: "ארגונים, עכשיו יותר מתמיד, מחפשים דרכים לייעל את תהליכי הגיוס תוך הורדת עלויות. עובדי החברה, מהווים מקור גיוס איכותי ומסייעים לארגון להגיע למועמדים איכותיים דרך שיטת חבר מביא חבר. בנוסף, הארגון עושה שימוש נרחב יותר בניוד פנימי – המאפשר לארגון לפתח את עובדיו תוך חסכון משמעותי בעלויות הגיוס. עוד עדויות להיערכות ארגונים למצב הנוכחי במשק היא הגדלת נפח הגיוסים ממקורות אינטרנטיים – האינטרנט מחזק את מעמדו כאחד הכלים הנפוצים והמקובלים לחיפוש עבודה. מועמדים רבים שולחים קורות חיים דרך מאגרי ואתרי המשרות הרבים שהוא מציע, וארגונים עושים שימוש הולך וגובר ברשתות חברתיות ובאתר החברה ככלי יעיל וחסכוני למשיכת מועמדים."

כשבוחנים את התפלגות מקורות הגיוס לפי פרופיל ניתן לראות כי כל המקורות רלוונטיים לכל הפרופילים אם כי באחוזים משתנים בין פרופיל לפרופיל. להלן מקורות הגיוס הבולטים לפי תחום העולים מהמדד:

  • הניוד הפנימי של עובדים בלט במיוחד ברבעון זה בתחומי התפעול (52%) והשיווק ומכירות (50%) כשמדובר על תחום ההיי טק.
  • חברות ההשמה בלטו במיוחד בגיוס לשירות הלקוחות (36%) בתחום התעשייה.
  • שיטת חבר מביא חבר היוותה מקור הגיוס העיקרי ברבעון זה למקצועות התוכנה (48%) וה-IT (38%) בתחום ההיי טק, כמו גם ללוגיסטיקה (88%) והמכירות (78%) כאשר מדובר בתחום התעשייה.
  • המקורות האינטרנטיים נמצאו ברבעון זה כיעילים ביותר לתחומי האדמיניסטרציה והדרכה (34%) בתחום ההיי טק.
  • 36% מקורות החיים הנשלחים על ידי כלל מקורות הגיוס עוברים את שלב סינון קורות החיים.
  • באופן לא מפתיע, למקור "חבר מביא חבר" אחוזי הרלוונטיות הגבוהים ביותר – 57% מסך קורות החיים ממקור זה נמצאים רלוונטיים.
  • באופן טבעי, מועמדי הניוד הפנימי הינם אלו שמקבלים את מספר הצעות העבודה הגבוה ביותר מאלו שמגיעים לשלב הגיוס הראשון – 37%.. מקור הגיוס היעיל ביותר אחריו הינו "חבר מביא חבר" – עם סיכוי של 26% למועמדים שהגיעו לשלב הראשון בתהליך הגיוס לקבל הצעת עבודה (נתון העומד בקורלציה עם אחוזי הגיוס הגבוהים ממקור זה, כמו גם אחוזי רלוונטיות גבוהים של קורות חיים).


היי קפיטל היא חברה המתמקדת בניהול חיצוני (אאוטסורסינג) של משאבי אנוש, הפרוסה בכל רחבי הארץ והעבירה את פעילות המטה המרכזי שלה לבאר שבע, בשל אמונתה בנגב ורצונה ליטול חלק בפיתוחו.
כתובת אתר האינטרנט של החברה: www.hicapital.co.il

עוד על מגמות גיוס עובדים לשנת 2009

הרשמה לדיוור

הדיוור שלנו מכיל עדכונים על מאמרים חדשים בנושאי גיוס עובדים, קליטת עובדים חדשים וראיונות עבודה

לא נשתמש בכתובתכם למטרות אחרות

אודות יעקב רוזן

בדוק גם

book-112117_960_720

10 הספרים שכל מקצוען גיוס ו HR חייב לקרוא

ביום יום כולנו שקועים בקריאה – קריאת מיילים, קורות חיים, חוזים, נהלים. שלא לדבר שבעידן ...

אין תגובות

  1. פינגבק: Twitted by moritrozen

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים