ראשי / הכותרת הראשית / מהיכן מגיעים העובדים של גוגל ומייקרוספט בישראל ולאן הם עוזבים?

מהיכן מגיעים העובדים של גוגל ומייקרוספט בישראל ולאן הם עוזבים?

Google-and-Microsoftהאם ניתחתם בעבר מהיכן מגיעים העובדים שלכם ולאלו חברות הם עוברים לאחר שהם עוזבים אתכם?

המידע הזה הינו בעל ערך כדי להבין היכן נמצאים העובדים הטובים שלכם בכל תחום (מה שיעזור במיקוד לגיוסים הבאים) ומי המתחרים העיקריים להם את מפסידים את העובדים הטובים שלכם.

אחת הדרכים המהירות והיעילות לעשות זאת היא בעזרת לינקדאין.

אנחנו לא תמיד מודעים וחושבים על כך – אבל לינקדאין מהווה מקור מידע עצום ומרתק שיכול לעזור לנו בניתוח מגמות השוק והתחום אליו משתייכת החברה שלכם.

אז כיצד בודקים מהיכן מגיעים העובדים שלכם?

  1. היכנסו לחיפוש המתקדם של לינקדאין
  2. רשמו את שם החברה שלכם ב Company ובחרו ב Current (דהיינו – עובדים שעובדים כיום בחברתכם)
  3. בחרו את ישראל בהגדרת המיקום
  4. הריצו את החיפוש.
  5. גללו למטה ומצד שמאל יש תפריט משנה שנקרא Past Company ובו תוכלו לראות את החברות העיקריות מהם מגיעים העובדים שלכם.

אם ניקח את גוגל כדוגמא – החברות העיקריות מהן מגייסת החברה הן צה"ל (כ- 140 עובדים), IBM (56 עובדים) אינטל (53 עובדים) מייקרוספט (43 עובדים)

אם ניקח את מייקרוספט כדוגמא נוספת  – רוב העובדים גוייסו מצה"ל, אינטל ו N-Trig.

>>>>> סדנת סורסינג ולינקדאין למתקדמים – למידע והרשמה לחצו כאן <<<<<
>>>>> סדנת לינקדאין – למידע והרשמה לחצו כאן <<<<<
>>>>>  כנס קהילת הגיוס ב 22.2.17 – למידע והרשמה לחצו כאן <<<<<

את המידע הזה ניתן לסנן לפי פרופילים ממוקדים.
לדוגמא, אם אני רוצה לדעת מהיכן מגיעים אנשי המכירות שלי, אעשה ניתוח זהה לקודם אך בשדה TITLE אזין את מילת המפתח SALES.

אך המידע שאנו יכולים לקבל מלינקדאין הוא לא רק לגבי הארגונים מהם הגיעו אלי העובדים, אלא גם לאן הם עזבו.

כדי לעשות את הבדיקה הזאת אני מבצע את התהליך כפי שתארתי למעלה אך בסעיף 2 אני בוחר Past Not Current תחת שדה ה Company.

אם ניקח שוב את גוגל כדוגמא – 10 עובדים שלהם לשעבר עובדים כיום במייקרוסופט, 7 ביאהו ו-7 ב WIX.

בדוגמא של מייקרוספט – 39 מעובדיה לשעבר עובדים כיום באינטל, 38 בגוגל, 29 ב IBM, 12 במלאנוקס ו 12 ב WIX.

הסתכלות מעניינת נוספת שניתן לקבל מהמידע הזה היא האם "הרווחתם" יותר עובדים מאשר "הפסדתם" לאותה חברה ואז לנסות להבין מה גורם לפער הזה (חיובי או שלילי).

לסיכום:
השימוש במידע ונתונים הינו קריטי בעיני בכדי לקבל החלטות לבניית אסטרטגיית גיוס נכונה.
נסו למצוא את המידע הזה בלינקדאין, בהכרת השוק, בשיחות עם עובדים ובמחקרי בנצ'מרק שונים בכדי לתכנן נכון את תוכנית הגיוס שלכם לשנת 2017.

>>>>> סדנת סורסינג ולינקדאין למתקדמים – למידע והרשמה לחצו כאן <<<<<
>>>>> סדנת לינקדאין – למידע והרשמה לחצו כאן <<<<<
>>>>>  כנס קהילת הגיוס ב 22.2.17 – למידע והרשמה לחצו כאן <<<<<

אודות יעקב רוזן

בדוק גם

Social networking LIKE

כיצד לאתר מועמדים בפייסבוק – הרשת החברתית הגדולה בעולם

כאשר אנו מדברים על גיוס עובדים בפייסבוק – המחשבה הראשונה שעולה בראש לרוב אנשי הגיוס ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים