ראשי / הכותרת הראשית / 5 מיומנויות חדשות המביאות להצלחת גיוס עובדים

5 מיומנויות חדשות המביאות להצלחת גיוס עובדים

מקצוענות גיוס עובדיםמאת: קווין ווילר

במה המגייסת של היום צריכה להצטיין? האם העיקר זה לדעת למנף את התקשורת החברתית, או שהכישורים המסורתיים כגון שיחות טלפון ישירות, סינון קורות חיים, ראיונות עבודה ובחירת מועמדים הם יותר חשובים?

חזרתי לאחרונה משבוע בכנס הכשרונות בסידני, אוסטרליה, ומה שהיה הכי מעניין שם הוא להקשיב לבעיות ודאגות של אותן המגייסות אשר לא פוטרו ושל אותם הארגונים, אשר עדיין מגייסים.

הן מתמודדות עם אתגרים עליהם רבים מאיתנו כתבו בשנה האחרונה.

ראשית, מרבית המועמדים מהססים להחליף מקום העבודה – או אפילו לקחת משרה בזמן  שהם מובטלים – אלא אם הארגון והמשרה מאוד תואמים ליעדי הקריירה ולערכים שלהם. לא מדובר בכסף או בבטחון. מדובר ביישור קו עם האני הפנימי שלהם.

שנית, הם מסתכלים על האינטראקציה עם המגייסת בזהירות ורואים אותה בתור שיקוף של כל הארגון. האופן בו קיבלתי יחס ושירות מהמגייסת הוא כנראה היחס שאני אקבל בתור עובד.

ושלישית, הם מחפשים עבודה, אשר תהיה מרתקת ובעלת משמעות – שהיא לא סתם משרה, אלא תשוקה.

זה יכול להישמע מטופש ואף לא מציאותי, בהתחשב במצב הכלכלי, אך זוהי תופעה אמיתית. אני לא בטוח מה נמצא מאחוריה. אולי העובדה שהערכים של "דור ה-Y" , שהם תשוקה, משמעות והיכולת להתקיים, הופכים להיות למיינסטרים. רבים מחפשים הרבה יותר מרק עבודה.

אני מאמין שזה מוביל לשינוי במיומנויות שהמגייסות צריכות. מגייסת עכשווית צריכה פחות מיומנויות טכניות מסורתיות, הפועלות בתוך מכניקת הגיוס, ויותר מיומנויות "רכות".

להלן 5 מיומנויות עבור מגייסות ומגייסים. אלו מיומנויות שהשתמשתי בהן בעבר, אך עדכנתי אותן לכבוד הזמנים החדשים. אני פתוח לדעות ומחשבות שלכם האם זאת מערכת מיומנויות נכונה או לא.

מיומנות מס' 1: למגייסות יש ערכים אישיים והן מדברות עליהם

האם את עושה את מה שאת אומרת? האם את עונה על שאלותיהם בכנות? האם את פתוחה לגבי הבעיות והסוגיות שצפויות להם? האם את מחברת אותם לאנשים, שיהיו אובייקטיביים לגבי החברה והמשרה?

להכיר את עצמך ואת הערכים שלך לגבי העבודה, האנשים והיחסים זה המפתח להצלחתך בתור מגייסת. את יכולה להיות אותנטית ולהביע את הכנות שלך כלפי המועמדים אשר יבדקו ויבחנו אותך כדי לראות האם אלה באמת הערכים שלך. המועמדים יכולים לחוש כאשר הערכים שלך ושל הארגונים לא מיושרים באותו קו, וחוסר ההתאמה הזה יקשה מאוד על גיוס המועמדים הטובים ביותר.

מיומנות מס' 2: המגייסות מכירות ויכולות להסביר את שוק הכשרונות

מגייסת כשירה יכולה לספר למנהל המגייס כיצד שוק הכשרונות נראה, מה יהיה היצע הכשרונות עבור משרה מסוימת בתחומו, ועד כמה קשה יהיה לאתר ולגייס את המועמדים. הידע הזה חייב להיות מבוסס על נתונים וניתן לאסוף אותו רק על-ידי קריאה רחבה, הרבה דיונים, שימוש חכם בסקרים ובכלי נתונים אחרים. המגייסות מוצאות כלים מבוססי רשת (web), אשר עוזרים להן למצוא ולהבין את מגמות המועמדים, את הדברים שהמועמדים אוהבים ולא אוהבים, והן יכולות לומר לך אילו מועמדים יהיו העובדים הטובים ביותר.

איסוף ופירוש המידע, יצירת מתאמים בין יכולות והצלחה ומדידת ההשפעה של הודעות שיווק שונות הן כבר המיומנות שהמגייסות הטובות ביותר צריכות.

הן גם יודעות את הכיוון אליו השוק נע עבור הלקוחות שלהן ועבור הארגון. האם המתחרים מפטרים אנשים? האם השוק גדל, מצטמצם, נשאר אותו הדבר? סוג המידע הזה, בשילוב עם היכולת לבנות קשרים, יכול להעצים ולחזק אפילו מחלקת גיוס עובדים שלא הביאה בעבר לתוצאות.

מיומנות מס' 3: המגייסות בונות קשרים

היכולת למצוא אנשים מצוינים ולבנות קשרים איתם צריכה להיות יכולת מרכזית אצל כל מגייסת. זה מה שכל המגייסות הטובות ביותר עושות. מגייסות שבתוך הארגונים צריכות לצאת מהארגון ולהכיר אנשים בכל הרמות והמקצועות, אשר יכולים להועיל לחברה. הן צריכות להשתמש בטכנולוגיה שתעזור ליצור את הקשר הראשוני, והן צריכות למנף אותו באמצעות כלי התקשורת החברתיים כגון טוויטר, בלוגים, אתרים וכל דבר אחר, אשר יוצר אינטראקציה אותנטית עם מועמד פוטנציאלי.

יותר ממחצית הזמן של כל מגייסת צריך להיות מוקדש לבניית רשתות, יצירת קשרים, תקשורת ומעורבות עם המועמדים. מגייסות אשר יכולות לספק ייעוץ קריירה כלשהו, להאזין לדאגות המועמד ולתת עצות לגבי אילו משרות הן המתאימות ביותר יהיו המגייסות אשר יצמחו וישגשגו בכל מצב כלכלי.

מיומנות מס' 4: המגייסות מוכיחות את ערכן

מגייסות כשירות משתמשות במדדים כדי להרכיב נימוקים עסקיים עבור התכניות שהן יוזמות או עבור המערכות שהן קונות. הן משתמשות בעובדות, מספרים ותוצאות כדי לקבל את מה שרוצות. יש להן מערכת מרכזית של מדדים, המראה כיצד הן מוסיפות ערך, מעלות את האיכות, משפרות את הרווחים או חוסכות כסף.

אם מנהל הפיננסים ישאל לגבי החזר ההשקעה בגיוס עבור המשרה, המגייסת העכשווית האמיתית תספק את הנתונים ותעזור למנהל הגיוס לתת סיבות עסקיות טובות לגבי המשרה.

מיומנות מס' 5: המגייסות מוכרות וסוגרות את המועמדים

בסופו של דבר, הצלחת המגייסת נמדדת במספר המועמדים שהיא יכולה לסגור. כדי לעשות זאת, המגייסת צריכה להיות טובה במכירת המשרה למועמדים ובהבנת מנהלי הגיוס. היא צריכה לדעת כיצד להתגבר על ההתנגדויות ולהפוך את השלילי לחיובי. היא צריכה להציע פתרונות, להגיע לפשרות ובסופו של דבר לגרום לגיוס להתרחש בדרך התואמת לערכים שלה ושל הארגון.

במובן מסוים, קל להיות מגייסת עכשווית. בסופו של דבר מדובר בנתינת יחס שאת בעצמך היית רוצה לקבל. מדובר בידע לגבי מי את ובמה את מאמינה, כדי שבמהרה תדעי מתי הכיוון אליו את פונה הוא שגוי.

Reprinted with permission of ERE Media

הרשמה לדיוור

הדיוור שלנו מכיל עדכונים על מאמרים חדשים בנושאי גיוס עובדים, קליטת עובדים חדשים וראיונות עבודה
לא נשתמש בכתובתכם למטרות אחרות

עוד מאמרים בנושא מקצוענות בגיוס עובדים :

הכשרות מקצועיות באיתור, גיוס וקליטת עובדים

    אודות קווין ווילר

    בדוק גם

    HR TECH infographic

    מפת חברות הטכנולוגיה הישראליות בתחום ה HR והגיוס

    אני עוקב ומלווה מהצד את עולם טכנולוגיות הגיוס וה HR כבר מעל לעשור – ואני ...

    תגובה אחת

    1. למה "מגייסות"?
      מה עם ה"מגייסים"?

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים