ראשי / הכותרת הראשית / מיתוג מעסיק לגולני?

מיתוג מעסיק לגולני?

כתב: יעקב רוזן

בניית מיתוג מעסיק (Employer branding) נחשב בעיני רבים כאחד ממקורות הגיוס האפקטיביים ביותר. ארגון שנתפס כמקום עבודה אטרקטיבי ימשוך אליו מועמדים מתאימים שיעדיפו לעבוד אצלו ולא אצל המתחרים.


כניסת
דור ה- Y לשוק העבודה יחד עם מהפיכת הרשתות החברתיות הביאו עימם גם שינוי בכלים למיתוג החברה.

אם בעבר ארגונים נהגו לפרט באתר שלהם למה כדאי לעבוד בחברה, כיום מתגברת ההבנה שהדרך להגיע במהירות אל המועמדים היא בעזרת סרטונים קצרים על החברה במקום המלל הארוך.

הנתונים הבאים יכולים לשפוך מעט אור על מהפיכת רשת הסרטים המובילה – YouTube:

  • 80% מהגולשים הישראלים מבקרים ב- Youtube
  • מעל למליארד קטעי וידאו משודרים מידי יום ב Youtube
  • Youtube הפך למנוע החיפוש השני בגודלו (אחרי גוגל, כמובן)

אך השימוש בסרטונים לגיוס עובדים ולמיתוג מעסיק אינם נחלתן של חברות ההייטק והתעשייה בלבד.

בניגוד לחוק גיוס חובה בישראל, רוב הצבאות בעולם מבוססים על גיוס מתנדבים (או "עובדים") והם הבינו שאחת הדרכים האפקטיביות ביותר למשוך את הצעירים היא בעזרת סרטונים.

אספנו עבורכם מספר דוגמאות לסרטוני גיוס (מתוך מאות רבות שמצאנו ברשת) וליד כל אחד כתבנו בסוגריים כמה אנשים צפו בו:

להצטרף אל חיל האויר האמריקאי (81,000 צפיות)
[youtube _h1ozsCPjok]
סרטון עבור חיל הים האמריקאי (152,000)

[youtube 6fzK6EYWEo8]

צבא ארה"ב (137,000)

[youtube cq-ZVIZJaI8]

יפן מנסה לגייס בעזרת ביצועי הרקדנים שלה (266,000)

[youtube ZjAXJaFydwM]

צבא רוסיה מחקה את הסגנון האמריקאי (274,000)

[youtube tHmiqmfNLhE]

רוצים להיות חיילים באוסטרליה? (192,000)

[youtube X99oYW75jkM]

ליוצאי גולני שרוצים להצטרף למארינס הבריטי (270,000)

[youtube IUcaM_0ztbM]

אוקראינה בסרט שנראה שובניסטי קלות (885,000!)

[youtube cH_E6YSQqTo]

למי שלא רוצה להזיע בשמש – מוזמן להצטרף לצבא פינלנד (31,000)

[youtube CGHbbI_ghR0]

ואם אתם אוהבים את מסעדת טנדורי, תמיד ניתן להצטרף לצבא הודו (142,000)

[youtube ZlnesiouUK4]

ואחרונה חביבה – שכנתנו מצפון נותנת כבוד לחייליה (31,000)

[youtube Bn_lWewAWF8]

עתה רק נשאר לבחור איזה צבא נראה בעיינך האטרקטיבי ביותר – ולהגיש מועמדות

עוד על HRD:
HRD היא החברה המובילה בארץ להכשרות ומתן כלים פרקטיים לאנשי גיוס ומשאבי אנוש, מנהלים ועובדים לגיוס עובדים מתאימים יותר.
בשנים האחרונות עזרנו למאות ארגונים להפוך את תהליכי הגיוס שלהם מטובים למצויינים במהירות ובקלות.
מידע נוסף: http://www.hrd.co.il או http://www.recruiting.co.il

למידע על ההכשרות שלנו בנושא מינוף רשתות חברתיות לגיוס עובדים לחצו כאן
הכשרות למנהלים בנושא איתור מועמדים בלינקדאין (Linkedin) וברשת לחצו כאן

אודות יעקב רוזן

בדוק גם

HR TECH infographic

מפת חברות הטכנולוגיה הישראליות בתחום ה HR והגיוס

אני עוקב ומלווה מהצד את עולם טכנולוגיות הגיוס וה HR כבר מעל לעשור – ואני ...

5 תגובות

  1. איזה יופי של פוסט. כי הוא אפשר לי להציג כיצד התרבות של קבוצות ומדינות באה לידי ביטוי תוך כדי הסרטונים
    כל הכבוד.
    http://cafe.themarker.com/view.php?t=1498476

    תודה
    מריון בורגהיימר

  2. יעקב שלום,
    כרגיל אצלך, פוסט מעניין ומגיע מזווית מקורית.
    ההשוואה בין הסרטונים היא מרתקת, כל אחד יכול לבחון מה מדבר אליו: כבוד, אקשן, יחסי אנוש, פטריוטיות וכו'.
    תודה,
    גליה בר שלום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים