ראשי / הכותרת הראשית / 5 צעדים לשגשוג במיתון הנוכחי

5 צעדים לשגשוג במיתון הנוכחי

מקור גיוס עובדים, חבר מביא חבר, ניוד פנים ארגוני, מעברים פנימייםמאת קווין ווילר

ברגע שמספר ההזמנות הולך ופוחת, הארגונים מתחילים לערוך שינויים מהירים במספר העובדים שלהם. אתרי הדרושים כגון Monster, CareerBuilder ואחרים החלו להראות כבר ביוני אשתקד נתונים סטטיסטיים של הירידה במודעות ובתעבורה. מספר המשרות הפנויות, המפורסמות באתרי הקריירה של החברות, ירד אף הוא – מה שמסמן ביקוש מצומצם יותר.

אני לא בטוח אם המגייסים שמו לב לכך, אך מספר אנליסטים בהחלט שמו לב. לאחרונה קראתי דו"ח של אנליסט, אשר השווה מספר חברות היי-טק לפי מספר המשרות הפנויות שהיה להן כמדד להכנסות ארוכות טווח ורווח.

מכיוון שהאנליסטים עושים זאת, כך צריכים גם אנחנו. עלינו להיות מאוד קשובים למה שההנהלה שלנו חושבת, מה המצב של ההזמנות, מה התכניות של צוות המכירות, ואז להסדיר את מאמצינו בהתאם.

אם אין לך גישה למידע הזה, ישנן שתי דרכים להשיג אותו. ראשית, גש למנהל שלך ובקש ממנו או ממנה עזרה. בתקווה, הם ישתפו איתך את המידע או יעזרו למצוא אותו. שנית, טפח את מקורותיך על-ידי התחברות למישהו במחלקת המכירות או בחלק אחר של הארגון שלך, בו לאנשים יש מידע "פנימי", אשר ייתן לך סימן מקדים לגבי מצב הדברים.

בעודך חמוש במידע הזה, הרי הן 5 פעולות ספציפיות שאתה יכול לנקוט על מנת להגדיר את הסיכויים לשרוד, ואף לשגשג, בשפל הכלכלי של היום.

1. גבש את צורת תפקידך

לא תוכל להתקדם בבניית האמון עם ההנהלה עד שהתפקיד שלך יקבל צורה טובה. מגייסים, אשר זיהו את סימני המיתון, היו אמורים לקצץ עודפים מהתהליכים שלהם עוד לפני מספר חודשים. ישר קו עם צוות הניהול שלך, צמצם את מה שהם מצמצמים, האט את מה שהם מאטים, והראה להם שאתה בעל מודעות ואחראיות.

השנים האחרונות, אשר התאפיינו בביקוש עובדים גבוה, איפשרו להרבה חברות הגיוס להגדיל את מספר העובדים שלהם, להוסיף כלים ושירותים, אשר לא מחזירים רווח ניכר, ולהתרשל בהערכת היעילות. זה הזמן לבחון כל שלב בתהליך הגיוס ולראות היכן אתה יכול להיות יותר יעיל – או במילים אחרות, עשה יותר עם פחות משאבים, פחות זמן ופחות כסף. כמה אתה מוציא על מודעות הדרושים? האם ניתן לצמצם זאת? האם אתה יכול לעבור לשליחת מיילים או לשיטה אחרת, שהיא זולה יותר? על מה אתה מוציא את מירב התקציב שלך? האם אתה יכול לצמצם זאת ב-10%? 20%? מה אתה יכול להפסיק לעשות מבלי להיפגע מכך?

על-ידי שינוי סדר העדיפויות, צמצום והתמקדות מחודשת וחשיבה קפדנית על כל מה שאתה עושה, תגיע בסופו של דבר לעמדה בריאה יותר. תוכל להתמודד עם המיתון בצורה טובה יותר ותהיה מוכן לקראת הצמיחה אשר ללא ספק תגיע.

2. היה נחמד

כל מעשה של חוסר נימוס כלפי מועמד בסופו של דבר ישתקף בשיחה שלו עליך עם האנשים האחרים. מותגי גיוס בנויים על המעשים הקטנים – ולא על קמפיינים או אתרים גדולים. מותג מבוסס הוא תוצאה של שנים של מעשים טובים, מועמדים מאושרים, מנהלים מרוצים ותקשורת אמינה. מועמדים רבים נמצאים בלחץ וכנראה גם מובטלים. הם זקוקים למשוב כן והדרכה, אם זו אפשרית, כיצד הם מציגים את עצמם.

חברות, אשר משקיעות זמן נוסף כדי לשבת עם המועמד או לשלוח לו מייל כדי ליידע אותו לגבי הסטטוס, האפשרויות ואפילו החזקות והחולשות שלו, הן החברות אשר ירוויחו יותר בתור המותג המתחזק.

3. התמקד ללא פשרות

כוון את השיווק ואת המקורות שלך רק אל סוג האנשים אותם אתה הכי צריך. קצץ או צמצם את כל המשאבים שאתה מוציא על פעילויות שוליות. למשל, תוכל להפחית את השימוש בסוכנויות, המגייסות כמויות גדולות של מועמדים, למתוח את הזמן הדרוש למילוי משרות פחות קריטיות, או לנסות להשתמש בכלים של הרשתות החברתיות החדשות כדי להגיע לקבוצות מועמדים מסוימות.

הסתכל על הגיוס הפנימי ושים לב האם יש דרך לשפר את מצב העובדים המועברים. דבר עם ההנהלה לגבי הגדלת המספר הזה וצמצום הגיוס החיצוני.

המטרה היא למשוך בעיקר את סוג המועמדים שאתה צריך ואשר בעלי ההכשרה המתאימה. אתה יכול לנצל את התקופה האיטית הזו כדי לערוך ניסויים עם העברת הודעות, טכניקות הסינון ודרכים להשיג פחות מועמדים, אשר גם יהיו טובים יותר.

4. נצל את הטכנולוגיה – ערוך ניסויים!

כמו תמיד, אני חוזר ומדגיש לגבי השימוש בטכנולוגיה בכל מקום שאפשר. הכלים של הרשתות החברתיות יכולים לעזור לך ליצור ולבנות מערכות יחסים עם המועמדים. רוב הכלים הללו הינם זולים או ניתנים בחינם.

ערוך ניסויים עם מיילים יותר טובים ויותר תכופים למועמדים מסויימים, הנמצאים ברשימה המצומצמת שלך. צור ניוזלטר או בלוג כדי לתת למועמדים הפוטנציאליים עדכונים לגבי הארגון שלך. התנסה עם הכלים כגון Twitter, Broadlook או Checkster.

5. בנה יחסים

אני יותר ויותר משוכנע שפרסום מודעות עם תיאור המשרה הינו תהליך מיושן. בעוד שאין לי ספק שהמנהג הזה יחיה עוד שנים רבות, זאת לא הדרך הכי טובה, הכי זולה או הכי מהירה כדי למצוא את האנשים הטובים.

השימוש בטכנולוגיה כדי לפתח יחסים ולתקשר באופן קבוע עם קבוצה נבחרת ומסוננת של המועמדים הינו המפתח להצלחה האמיתית שלך.

באופן כללי, כאשר תפרסם באתר הדרושים כגון Monster או כל אתר אחר, אתה תמצא רק מספר מועט של האנשים. המגייסים המצליחים ביותר משתמשים ברשתות שלהם, מבקשים הפניות מהעובדים או מהאנשים האחרים ומתמקדים בבניית קהילות של מועמדים פוטנציאליים. זה מה שהסוכנויות וציידי הכשרונות עשו במשך עשרות שנים וזאת הסיבה להצלחה שלהם.

למד משיווק המוצרים והשירותים כיצד לעשות עבודה טובה יותר. התבונן כיצד הארגונים המובילים מנצלים מדיה חברתי כדי למשוך ולגייס מועמדים. התחל להניב מועמדים מהיחסים אשר נוצרו דרך האינטרנט. צור לעצמך כלל אצבע: אם אתה מקבל מאות של תגובות למודעת הדרושים, זה סימן שאתה עושה משהו לגמרי שגוי.

אני מבטיח שאם תבצע את כל חמשת הדברים הנ"ל בארגון שהוא מנוהל היטב, אתה תשרוד את המיתון ותהפוך לדוגמא כיצד להתמודד בצורה חיובית עם הזמנים הקשים.

Reprinted with permission of ERE Media

מעוניינים לקרוא עוד על התנהלות בזמן המשבר הנוכחי? לחצו כאן

קורס לגיוס עובדים ברשת לינקדאין פייסבוק וטוויטר

הרשמה לדיוור

הדיוור שלנו מכיל עדכונים על מאמרים חדשים בנושאי גיוס עובדים, קליטת עובדים חדשים וראיונות עבודה

לא נשתמש בכתובתכם למטרות אחרות

אודות קווין ווילר

בדוק גם

book-112117_960_720

10 הספרים שכל מקצוען גיוס ו HR חייב לקרוא

ביום יום כולנו שקועים בקריאה – קריאת מיילים, קורות חיים, חוזים, נהלים. שלא לדבר שבעידן ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים