ראשי / הכותרת הראשית / רוצה עבודה מסוכנת בשכר רעב?

רוצה עבודה מסוכנת בשכר רעב?

 גיוס וחיפוש עובדם shackletonדרושים גברים למסע מסוכן. שכר זעום, קור עז, חודשים ארוכים של אפילה מוחלטת, סכנה מתמדת. החזרה בשלום מוטלת בספק. כבוד והוקרה במקרה של הצלחה.

האם הייתם מגישים מועמדות למשרה כזאת?

תאור התפקיד הזה הופץ ב- 1914 על ידי ארנסט שקלטון, מגלה הארצות הנודע.
הוא ציפה שיגיעו אליו כמה עשרות מתנדבים ומתוכם יבחר כ-30 אנשי צוות לספינתו ENDURANCE שעתידה היתה לחצות את יבשת אנטרטיקה.בפועל, הגישו מועמדות לא פחות מ-5,000 איש מכל אנגליה.

בעיני, זאת אולי אחת הדוגמאות המוצלחות לבניית מודעת דרושים אטרקטיבית.
לא אחת כשאני קורא מודעות דרושים של חברות מגייסות בארץ נראה שהן פשוט מועתקות אחת מהשניה – ולעיתים קרובות מידי נראות כמו רשימת הרכיבים שמופיעות על אריזת קורנפלקס: C++, .net, DBA, VB, java, cobol

וזאת במקום לנסות ולהבין מה בעצם מחפש המועמד שלכם ולנסות להסביר למה כדאי לו להגיש מועמדות דווקא לארגון שלכם ולא לחברה המתחרה – ובשפת אנשי השיווק – לתאר את ה- Unique Selling Proposition שלכם בהשוואה לארגונים אחרים מסביב.

ורק בשביל לסיים את סיפורו המדהים של שקלטון – ה"אנדוראנס" נתקעה בקרח למשך חודשים רבים עד שטבעה בלחץ הקרחונים. הצוות אמנם הצליח להציל חלק מהציוד אך נותר ללא יכולת לחזור הביתה.
שקלטון, יחד עם חמישה אנשים נוספים, לקחו את אחת הסירות וערכו את מה שנחשב על ידי רבים למסע ההישרדות המדהים ביותר. לאחר מסע הירואי של מספר חודשים בתנאי הקוטב הקשים הם הצליחו לחזור ולהציל את כל אנשי הצוות שנותרו מאחור ולהחזיר אותם הביתה לאחר כמעט שנתיים ימים.

היכולת של שקלטון להפוך את המסע מכישלון להצלחה, תוך כדי מתן תקווה וגילוי מנהיגות גם בזמן שהכל נראה אבוד נתנה השראה ללא מעט אנשים לאורך הזמן.

ואולי יש כאלה שיוכלו למצוא דמיון (או הבדל) להתנהגות מנכ"לים מסוימים כיום בתקופת המשבר הנוכחית.

הרשמה לדיוור

הדיוור שלנו מכיל עדכונים על מאמרים חדשים בנושאי גיוס עובדים, קליטת עובדים חדשים וראיונות עבודה

לא נשתמש בכתובתכם למטרות אחרות

אודות יעקב רוזן

בדוק גם

book-112117_960_720

10 הספרים שכל מקצוען גיוס ו HR חייב לקרוא

ביום יום כולנו שקועים בקריאה – קריאת מיילים, קורות חיים, חוזים, נהלים. שלא לדבר שבעידן ...

5 תגובות

  1. הי יעקב,

    פוסט מעניין, אך אתה באמת סבור שבתקופה של היום יש צורך לשווק את המשרות בצורה אטרקטיבית ?

    הלוא אדם שמחפש עבודה שולח קורות חיים גם אם לא עונה במדויק על הדרישות.

    זהו "שוק של מעסיקים", כך שמחפשי העבודה הם אלה שצריכים לעבוד על האטרקטיביות שלהם, ולהתבלט על פני מועמדים אחרים לתפקיד.

    • היי HRית,
      העלת נקודה חשובה – האם ב"שוק של מעסיקים" עדיין הארגון צריך "לשווק" את התפקיד ולמתג את עצמו כמקום שטוב לעבוד בו.

      לעניות דעתי התשובה היא בהחלט כן ולו מ-2 הסיבות הבאות:
      * חלק גדול מהעובדים הטובים ביותר בתחום עדיין עובדים בארגונים אחרים – ואם את מעוניינת למשוך גם את המועמדים הפאסיביים (ולא רק את מחפשי העבודה) אז הארגון צריך לשווק את התפקיד בצורה אטרקטיבית.
      * אסור לשכוח שאנחנו חיים בשוק מחזורי – וכמי שחווה את העליות והירידות ב-12 השנים האחרונות – השוק יחזור להיות שוב "שוק של עובדים" (השאלה היא רק ה"מתי"). הארגונים המובילים בארץ ממשיכים לשמר ולמלא את מאגר המועמדים הטובים שלהם בידיעה שכשהמשק יחזור למצבו הקודם הם לא יצטרכו להתניע מחדש את כל תהליך הגיוס וה- sourcing – וזה מה שיתן להם יתרון תחרותי על חברות אחרות. זאת הסיבה שלדעתי הארגונים צריכים להמשיך ולשווק את עצמם ואת התפקידים שלהם גם ל"יום שאחרי" ומתוך הבנה שלבנות "מיתוג מעסיק" הינו אסטרטגיית הגיוס הטובה ביותר בטווח הארוך.

      תודה על התגובה ואשמח לשמוע אם את מסכימה…

      יעקב רוזן
      yakov@hrd.co.il
      http://www.hrd.co.il

  2. Yakov,
    Your point is well made – the ability to attract the best, and most of them are still employed,  starts with recruiter’s ability to write a creative and stimulating ad as well as job description, designed the get the juices flowing…
    Best regards, Elie

     

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים