ראשי / הכותרת הראשית / "עובד נולד" – על תחרויות ככלי ייחודי לגיוס עובדים

"עובד נולד" – על תחרויות ככלי ייחודי לגיוס עובדים

מאת : מורית רוזן ויעקב רוזן

גיוס עובדים בתחרות ייחודית

אם בוחרים זמרים באמצעות תחרות פומבית עם SMS מהקהל, למה לא לאתר ככה את העובד הבא שלכם?

נשמע כמו בדיחה? בסרט "סיפורו של וויל האנטינג" מזמין המרצה למתימטיקה את כל תלמידיו לפתור חידה מורכבת מאד במתימ

טיקה שכתב על לוח במסדרון. כשהתשובה מופיעה על הלוח למחרת, מחפשים את התלמיד המבריק, אבל הכוכב מתגלה אוחז בסמרטוט ומגב – איש צוות הניקיון באוניברסיטה (שבמקרה גם נראה כמו מאט דיימון).

אז מה הרעיון הגלום כאן עבור מנהלים מגייסים?

נינט, שי גבסו, יהודה סעדו וחבריהם – הכוכבים שנולדו בשידור חי בערוץ  2 וחיו את חייהם הרחק מהמסלול המוזיקלי עד שנשאבו לעין המצלמה, בדומה לוויל האנטינג, השתתפו בתחרות שלקחה אותם למסלול המהיר להצלחה שנבנה כאילו במיוחד עבורם. לחלקם הכניסה למסלול הובילה להצלחה מסחררת, לאחרים היא הובילה להתרסקות (- ראו מקרה ג'קו בכוכב נולד4).

אם נסתכל לרגע על התמונה מנקודת המבט של מפיקי התוכנית, ההשקעה בתוכנית הניבה הצלחה מסחררת מעבר לרייטינג השבועי של התוכנית. הם איתרו כוכב אחרי כוכב, ב"פריים טיים", והקשר עם המובילים בכל תוכנית ממשיך בפסטיגלים ובאינספור ערוצים גם שנים אחרי תום כל עונה. אפשר להכתיר את "כוכב נולד" ללא ספק כמקור גיוס עובדים מוביל עבור "טדי הפקות".

כמו נינט, הכוכב הבא שמחכה שתגלה אותו לא בהכרח יודע את המסלול אליכם. הוא או היא אולי עוד לא יודעים כלל שהכישורים הטבעיים שלהם (לעתים ביחד עם תחומים שלמדו), תואמים את צרכי הארגון שלכם. תחרות פתוחה הנשענת על כלי web2.0, או פשוט מתפרסמת באינטרנט לצורך נוחות הגישה למשתתפים בתחרות.

נניח למשל שאתם מחפשים מהנדסי חומרה מוכשרים. פרסמו סדרת חידות מורכבות במתימטיקה, ובנוסף לפרס כספי אישי, הציעו לזוכים ארוחת ערב חגיגית עם הנהלת החברה, ראיון אישי עם המנכ"ל או ביקור פרטי במשרדי החברה בחו"ל. אוהבי מתימטיקה יפתרו את החידות רק מתוך ההנאה שגלומה בכך עבורם, גם אם לרגע לא היו חושבים להגיש מועמדות לתפקיד. אחרי שהתחרו ופרטיהם האישיים בידיכם, תוכלו לפנות ולהציע להם עבודה – ואם אינם מעוניינים, אולי יש להם חברים מוכשרים שיתעניינו בתפקיד.

ג'ון סאליבן מספר במאמר מרתק בנושא גיוס עובדים דרך תחרויות על רוב מקיואן שרכש מניות בחברת Goldcorp, inc., בעלת מכרה זהב בקנדה. התברר שמכרה יש וזהב לא מצאו שם כבר מזה זמן רב… האפשרות הרגילה כמנהל חדש בחברה היתה לגייס צוות גאולוגים שינתח את המידע שנאסף בחברה ויחפש מיקום חדש לחפור במכרה.

אבל מקיואן בחר בדרך חדשה. הוא פתח את אתר The Goldcorp challenge, העלה עליו את כל המידע שהיה לחברה על המכרה – בדוגמת לינוקס וה"קוד הפתוח". ההזמנה ששיגר ברשת היתה לגאולוגים בכל העולם, לתת הכוונה מנומקת לחברה, היכן כדאי להם לחפש זהב במכרה. הזוכים בפרס הראשון (95,000$) – 2 גאולוגים מאוסטרליה, ניתחו את המידע והגישו תמונה תלת מימדית של המכרה עם מיקום מדויק לחפירה.

להבדיל מ"כוכב נולד", כתחרות שמאפשרת לראות את המועמדים מתנסים בתפקיד ולבחור ביניהם, התחרות המוזהבת איפשרה לחברה לזהות גאולוגים בעלי כישורים מכל העולם, ולהיעזר בהם לפתרון בעיה שאחרת אולי לא היו פותרים (או היו צריכים זמן ומשאבים רבים בהרבה). בהמשך, יוכלו לפנות אל חלקם ולגייס אותם – אבל בינתיים, הבעיה שעמדה בפני הארגון, נפתרה.

קחו לדוגמא תחרות כמו "פרויקט עיצוב התיקים של פריזמה ו-The Marker". אם אתם בעניין של איתור מעצבים … ניסיתם לפנות למציגים בפרויקט? בדקתם אם הם מכירים מעצבים שיכולים להתאים לכם?

ואולי הם יעזרו לכם לעצב תחרות שמתאימה בדיוק בשבילכם…

בהצלחה!

על עוד מקור גיוס עובדים מקורי

הרשמה לדיוור

הדיוור שלנו מכיל עדכונים על מאמרים חדשים בנושאי גיוס עובדים, קליטת עובדים חדשים וראיונות עבודה

לא נשתמש בכתובתכם למטרות אחרות

אודות מורית ויעקב רוזן

בדוק גם

HR TECH infographic

מפת חברות הטכנולוגיה הישראליות בתחום ה HR והגיוס

אני עוקב ומלווה מהצד את עולם טכנולוגיות הגיוס וה HR כבר מעל לעשור – ואני ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים