ראשי / הכותרת הראשית / 42% מאנשי הגיוס בארץ מחפשים מידע על המועמד ברשתות חברתיות ומנועי חיפוש

42% מאנשי הגיוס בארץ מחפשים מידע על המועמד ברשתות חברתיות ומנועי חיפוש

אחת המגמות הברורות שאנו עדים לה עם כניסת הרשתות החברתיות ומנועי החיפוש הינה הזמינות המדהימה של המידע על כמעט כל אחד מהמועמדים, ועל חלק גדול מהמגייסים.

כחלק מתהליך חיפוש העבודה, אנו שומעים על יותר ויותר מועמדים שמחפשים מידע ברשת על המראיינים אליהם הם מגיעים – אך התופעה עובדת לשני הכיוונים.

היכולת ללמוד על המועמד שלך בקלות הופכת לכלי חשוב גם בידי אנשי הגיוס והמנהלים שיכולים לקבל מידע על המועמד עוד לפני ההזמנה לראיון.

כפי שעלה בסקר מקורות הגיוס 201042% מאנשי הגיוס בארץ העידו שהם מחפשים מידע על המועמד ברשתות חברתיות ומנועי חיפוש.


לשם השוואה – בסקר שנערך לאחרונה על ידי חברת  Cross-Tab ומומן על ידי חברת מייקרוסופט עלה ש- 79% מ-1200 אנשי הגיוס שנסקרו העידו שהם מחפשים מידע על המועמדים ברשת ולמעלה מזה – 70% מהם העידו שהם דחו מועמדים בעקבות המידע שהם מצאו.

נקודה מעניינת שעלתה בסקר היא ההבדל בחיפוש המידע בין המינים – בארה"ב % המגייסים הגברים המחפשים מידע על המועמדים גבוה מזה של המגייסות (86% לעומת 61% בהקבלה)

(מתוך "Online reputation in a connected world" שפורסם בינואר 2010 על ידי Cross-tab)

לשאלה באילו כלים אתם מחפשים מידע על המועמדים עלה ש 78% מהם מחפשים במנועי חיפוש, 63% ברשתות חברתיות, 57% ברשתות עסקיות ו-59% באתרי שיתוף תמונות ווידאו.

מה המגמה שאנו צופים בארץ?
כבר היום יותר ויותר ארגונים מבקשים שנוסיף הדרכה לשימוש במנועי חיפוש להכשרה שאנו עורכים אצלם על גיוס עובדים ברשת.  ההכרה בחשיבות הכלים הללו בתהליכי הגיוס ואיסוף המידע הולכים ועולים ואנו צופים שבתוך זמן קצר יחסית אנו נראה מספרים קרובים לזה שבארצות הברית.


יעקב רוזן
הינו מנכ"ל משותף בחברת HRD והמומחה המוביל בארץ לפיתוח מקורות גיוס ברשת ומלווה ארגונים וחברות השמה לבניית והטמעת אסטרטגיית גיוס באינטרנט, הכשרת העובדים והמנהלים וליווי בתהליכי ההטמעה.

אודות יעקב רוזן

בדוק גם

HR TECH infographic

מפת חברות הטכנולוגיה הישראליות בתחום ה HR והגיוס

אני עוקב ומלווה מהצד את עולם טכנולוגיות הגיוס וה HR כבר מעל לעשור – ואני ...

6 תגובות

  1. שלום יעקב, השימוש ברשתות החברתיות הופך למרכזי יותר ויותר, ויש לך יתרונות,אבל גם חסרונות לא מעטים למועמדים, ובראשם החשיפה של המעסיקים הפוטנציאלים למידע בעייתי שמעלים מועמדים לאינטרנט.
    ארז בנוביץ התייחס לכך בבלוג שלו:
    http://www.mitblogs.co.il/erez_benovich/?p=65

    • הי עומר,

      תודה רבה על התגובה.

       

      אני מסכים איתך שיש לרשתות הרבה מאד יתרונות בפרספקטיבה של מחפשי העבודה ושל המגייסים.

      לנושא החסרונות – הייתי מגדיר זאת לא כחסרונות אלא כמודעות.

       

      הרשתות החברתיות יחד עם התפתחות מנועי החיפוש הפכו את כלל המידע זמין יותר – ולא רק בפרספקטיבה של המועמדים.

      היו כבר מקרים בהם עובדים פוטרו כי הודיעו שהם חולים ועדכנו בפייסבוק שלהם שהם הולכים לים, מכיר מראיינת שהמועמד שאל אותה מה שלום הבן שלה אחרי שהיא עדכנה בסטטוס שלה שהוא חולה, וישנם לא מעט מקרים בהם עובדים חשפו בסטטוס שלהם מידע סודי על פרויקטים בהם הם עבדו (ראה את מקרה מייקרוסופט ו- windows 8).

       

      דרך אגב – אותם סיפורים היו קיימים כאשר התפתח השימוש במיילים – ועדיין אני לא רואה הרבה אנשים שלא משתמשים במיילים בגלל סיבה זאת. כן ראינו אירגונים שמעבירים הדרכות לעובדים כיצד יש להשתמש במייל בצורה נכונה יותר

       

      אני מסכים שכמו כל מדיה חברתית חדשה אנו נראה יותר ויותר אנשים שמודעים לנושא חשיפת המידע ומשנים את הרשאות ברירת המחדל של המערכת לגבי מי יכול לראות את העדכונים ונראה הרבה יותר חברות מגדירות מדיניות ארגונית של מה מותר ומה אסור.

       

      לסיכום – אין לי ספק שהיתרונות עולים על החסרונות ושהשימוש במדיה החברתית רק ילך ויגבר עם השנים בכל האספקטים של החיים שלנו.

       

      חג שמח,

      יעקב

  2. הי יעקב,

    תודה רבה על המידע החשוב! מעודד לראות את התקדמות התחום בארץ גם במספרים.
    בהחלט לינקדין ופייסבוק הם רק ההתחלה ויש אפשריות עצומות פיתוח מקורות גיוס ברשת ובעיקר לימוד
    ועבודה נכונה עם מנועי חיפוש. טיפ למתחילים יכול להיות קסטומזציה של גוגל על פי הצרכים הספציפים.

    אפרת אגסי
    מנהל תחום גיוס במדיה חברתית בקבוצת נישה

  3. יעקב שלום,
    כדאי היה לטעמי לציין מפורשות כי הסקר שאתה מצטט נערך בצרפת, גרמניה, בריטניה וארצות הברית!!!
    ניתן לכאורה להתרשם שמדובר בנתון מדהים 42% וכי אנחנו לא ממש מכירים אותו
    כידוע לנו אמנם יש מגמה מסויימת בארץ, אבל הנתון בארץ שונה מהותית

    דרישת שלום למורית
    ברכות
    רן ורדי
    הכשרה ייחודית להשגת אפקטיביות בחיפוש עבודה
    http://www.MyCareer.co.il

    • שלום רן,

      הסקר אכן נערך בארבעת הארצות שציינת – ונתון זה מופיע בגרף האמצעי עם החלוקה בחיפוש המידע על המועמדים בין גברים חנשים בכל אחת מהמדינות.

      הנתון של ה- 42% שמחפשים מידע בארץ על מועמדים מגיע מהסקר המקיף שערכנו בחודש שעבר בנושא מקורות הגיוס בישראל.
      בסקר השתתפו אנשי גיוס מכ-200 ארגונים ממגזרים שונים בישראל.
      אני משער שאם נעשה חלוקה לפי מגזרי פעילות, נראה הבדלים בהיקף חיפוש המידע על המועמדים בחברות מוטות טכנולוגיה לבין חברות מהמגזרים המסורתיים יותר.

      התחזית שלי היא שבשנים הקרובות היקף המידע שאנשי ומנהלי הגיוס ילך ויגבר עד שיגיע להיקף שאנו רואים כיום בארצות הברית.

      תודה על התגובה,
      יעקב רוזן
      הכשרות לגיוס עובדים ברשת

  4. הי אפרת,

    את צודקת לגמרי – מנועי החיפוש, ובראשם גוגל, מאפשרים לבצע חיפושים מורכבים וחיפושים בוליאניים המאפשרים לאתר מידע  על מועמדים פוטנציאליים. אני משער שבשנה הקרובה נראה יותר ויותר ארגונים הלומדים לשלוט בפונקציות המתקדמות של גוגל בכדי להשתמש בו בצורה נבונה.

    יעקב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים