ראשי / הכותרת הראשית / 42% מאנשי הגיוס בארץ מחפשים מידע על המועמד ברשתות חברתיות ומנועי חיפוש

אודות יעקב רוזן

בדוק גם

Copyright: alphaspirit / 123RF Stock Photo

סיכום כנס – ניהול ההון האנושי בעידן של חדשנות ומהפיכה דיגיטלית

6 תגובות

  1. שלום יעקב, השימוש ברשתות החברתיות הופך למרכזי יותר ויותר, ויש לך יתרונות,אבל גם חסרונות לא מעטים למועמדים, ובראשם החשיפה של המעסיקים הפוטנציאלים למידע בעייתי שמעלים מועמדים לאינטרנט.
    ארז בנוביץ התייחס לכך בבלוג שלו:
    http://www.mitblogs.co.il/erez_benovich/?p=65

    • הי עומר,

      תודה רבה על התגובה.

       

      אני מסכים איתך שיש לרשתות הרבה מאד יתרונות בפרספקטיבה של מחפשי העבודה ושל המגייסים.

      לנושא החסרונות – הייתי מגדיר זאת לא כחסרונות אלא כמודעות.

       

      הרשתות החברתיות יחד עם התפתחות מנועי החיפוש הפכו את כלל המידע זמין יותר – ולא רק בפרספקטיבה של המועמדים.

      היו כבר מקרים בהם עובדים פוטרו כי הודיעו שהם חולים ועדכנו בפייסבוק שלהם שהם הולכים לים, מכיר מראיינת שהמועמד שאל אותה מה שלום הבן שלה אחרי שהיא עדכנה בסטטוס שלה שהוא חולה, וישנם לא מעט מקרים בהם עובדים חשפו בסטטוס שלהם מידע סודי על פרויקטים בהם הם עבדו (ראה את מקרה מייקרוסופט ו- windows 8).

       

      דרך אגב – אותם סיפורים היו קיימים כאשר התפתח השימוש במיילים – ועדיין אני לא רואה הרבה אנשים שלא משתמשים במיילים בגלל סיבה זאת. כן ראינו אירגונים שמעבירים הדרכות לעובדים כיצד יש להשתמש במייל בצורה נכונה יותר

       

      אני מסכים שכמו כל מדיה חברתית חדשה אנו נראה יותר ויותר אנשים שמודעים לנושא חשיפת המידע ומשנים את הרשאות ברירת המחדל של המערכת לגבי מי יכול לראות את העדכונים ונראה הרבה יותר חברות מגדירות מדיניות ארגונית של מה מותר ומה אסור.

       

      לסיכום – אין לי ספק שהיתרונות עולים על החסרונות ושהשימוש במדיה החברתית רק ילך ויגבר עם השנים בכל האספקטים של החיים שלנו.

       

      חג שמח,

      יעקב

  2. הי יעקב,

    תודה רבה על המידע החשוב! מעודד לראות את התקדמות התחום בארץ גם במספרים.
    בהחלט לינקדין ופייסבוק הם רק ההתחלה ויש אפשריות עצומות פיתוח מקורות גיוס ברשת ובעיקר לימוד
    ועבודה נכונה עם מנועי חיפוש. טיפ למתחילים יכול להיות קסטומזציה של גוגל על פי הצרכים הספציפים.

    אפרת אגסי
    מנהל תחום גיוס במדיה חברתית בקבוצת נישה

  3. יעקב שלום,
    כדאי היה לטעמי לציין מפורשות כי הסקר שאתה מצטט נערך בצרפת, גרמניה, בריטניה וארצות הברית!!!
    ניתן לכאורה להתרשם שמדובר בנתון מדהים 42% וכי אנחנו לא ממש מכירים אותו
    כידוע לנו אמנם יש מגמה מסויימת בארץ, אבל הנתון בארץ שונה מהותית

    דרישת שלום למורית
    ברכות
    רן ורדי
    הכשרה ייחודית להשגת אפקטיביות בחיפוש עבודה
    http://www.MyCareer.co.il

    • שלום רן,

      הסקר אכן נערך בארבעת הארצות שציינת – ונתון זה מופיע בגרף האמצעי עם החלוקה בחיפוש המידע על המועמדים בין גברים חנשים בכל אחת מהמדינות.

      הנתון של ה- 42% שמחפשים מידע בארץ על מועמדים מגיע מהסקר המקיף שערכנו בחודש שעבר בנושא מקורות הגיוס בישראל.
      בסקר השתתפו אנשי גיוס מכ-200 ארגונים ממגזרים שונים בישראל.
      אני משער שאם נעשה חלוקה לפי מגזרי פעילות, נראה הבדלים בהיקף חיפוש המידע על המועמדים בחברות מוטות טכנולוגיה לבין חברות מהמגזרים המסורתיים יותר.

      התחזית שלי היא שבשנים הקרובות היקף המידע שאנשי ומנהלי הגיוס ילך ויגבר עד שיגיע להיקף שאנו רואים כיום בארצות הברית.

      תודה על התגובה,
      יעקב רוזן
      הכשרות לגיוס עובדים ברשת

  4. הי אפרת,

    את צודקת לגמרי – מנועי החיפוש, ובראשם גוגל, מאפשרים לבצע חיפושים מורכבים וחיפושים בוליאניים המאפשרים לאתר מידע  על מועמדים פוטנציאליים. אני משער שבשנה הקרובה נראה יותר ויותר ארגונים הלומדים לשלוט בפונקציות המתקדמות של גוגל בכדי להשתמש בו בצורה נבונה.

    יעקב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *