ראשי / הכותרת הראשית / 5 טיפים לכתיבת תאור משרה שלא ניתן לעמוד בפניו

5 טיפים לכתיבת תאור משרה שלא ניתן לעמוד בפניו

בחודש האחרון יצא לי לקרוא מספר מאמרים מעניינים על החשיבות הקריטית בכתיבת תיאור משרה אטרקטיבי.

כמי שמאמין שלכתיבת תאור משרה יש השפעה משמעותית על מיתוג החברה ועל היכולת לשפר את כמות קורות החיים שמגיעים בזכותו, היה לי מאד חשוב לחלוק עמכם את עיקרי המאמרים.

חלק מהטיפים והדוגמאות נלקחו ממאמר של לינקדאין ליצירת תיאור משרה של ניתן לעמוד בפניו וחלק אחר מדוגמאות מהשטח:

  1. שמרו את היצירתיות לתיאור המשרה ולא לכותרת המשרה
    אל תנסו להיות יצירתיים מידי עם כותרת המשרה. אם המועמדים לא יבינו מה אתם מחפשים, הם לא יכנסו לקרוא את ההמשך ופשוט יעבור למשרה הבאה.
    שמרו על הטרמינולוגיה והביטויים המקובלים בתחום. זאת בכדי שהמועמדים יבינו מה אתם מחפשים וכדי שאלגוריתם החיפוש של אתר הדרושים או של הרשת החברתית יוכל לאתר את המשרה שלכם ולדרג אותה במקום גבוה בתוצאות החיפוש.
    לדוגמא:

    • במקום להשתמש בביטויים של "נינג'ה", "סופרמן", "תותחית" השתמשו בביטויים המקובלים כמו "מפתח JAVA", "מומחה "UI או "מנהלת משרד"
    • במקום "מלך ביצירת עסקאות" השתמשו ב "מנהל מכירות אזורי"
    • במקום Brand Champion השתמשו בביטוי "מומחה רשתות חברתיות"
      כ
  2. כתבו בטון של שיחה
    כתבו בצורה שבה הייתם משוחחים עם מועמד אידאלי בטלפון.
    דאגו שזה יהיה ממוקד וידידותי ולא מרוחק.
    לדוגמא:

    • במקום לכתוב "תאור משרה" המלווה ב-3 פסקאות טכניות משמימות ניתן לכתוב "למה להצטרף אלינו" המלווה ב-2 משפטים
    • במקום לכתוב "המועמד האידאלי יביא עימו…", מומלץ:
      • לתאר את המאפיינים של המועמד המצוין, למשל: " המהנדסים הכי טובים שלנו מלאים בתשוקה לתכנת את המוצר הבא – הם אפילו חולמים על זה בלילה. אם אתה יכול לתכנת מתוך שינה, אתה תהייה בחברה מצויינת"
      • תעשו את זה אישי בכדי שהמועמד המתאים ירגיש ש"זה בדיוק אני", למשל: "אם חשוב לך לעשות את הלקוחות שלך מאושרים ולתת להם מענה מעבר לדרישות שלהם, אבל אתה עשוי ללא חושש כאשר אתה צריך להגיד "לא" – מיקומך איתנו"
      • תנסו להעלות חיוך: "אם לעשות כיף עבורך זה לבנות טבלאות ציר באקסל. אם אתה מרגיש נינוח לגמרי לנתח הררי מידע ואתה יכול לעשות זאת עם ידיים קשורות מאחורי הגב – ועם עיניים מכוסות – אנחנו רוצים אותך"
  1. קדמו את מיתוג המעסיק שלכם
    אנשים רוצים לעבוד במקום שעושה להם טוב ושהם שמחים לקום בבוקר עבורו בבוקר. זאת הסיבה שצריך לספר להם למה כיף לעבוד אצלכם בחברה. מה עושה אותו לייחודי ושונה.
    דאגו שתאורי המשרה יהיו כתבים ב"שפה המיתוגית" של החברה ותהייה זהה למה שמופיע גם בערוצי הקידום האחרים (עמוד חברה, עמוד קריירה, עמודים ברשתות חברתיות ועסקיות וכדומה)
    כ
  2. הדגישו את האתגרים בתפקיד
    אחד הדברים העיקריים שמושכים מועמדים פאסיביים זה האתגרים וההזדמנויות שהתפקיד החדש מציע. ספרו להם למה התפקיד משמעותי לארגון, על מה הם יעבדו ומה הם ילמדו. תארו בפירוט אבל חשוב לזכור להיות כנים ולא לתאר או להתחייב לדברים לא ריאליים.
    לדוגמא:

    • במקום לכתוב "להוביל את התחום ולעשות שינוי בכדי לעמוד ביעדים" מומלץ לכתוב "אתה תהייה אחראי על צוות של 5 אנשי מכירות במטרה להעלות את המכירות ב 10% בשנה הראשונה שלך. בכל יום יהיו לך 1,551,389 נושאים לטפל בהם לכן תצטרך לקבל החלטות מהירות. אנחנו יכולים להבטיח לך שלעולם לא תמות משעמום"
      אפשרות נוספת: "אתה תהייה חלק מצוות שמטרתו להטמיע מערכת CRM ארגונית בחצי השנה הראשונה שלך תוך כדי עבודה הדוקה עם הצוות שלנו בגרמניה"
>>>>> למידע על סדנת סורסינג למתקדמים הקרובה יש ללחוץ כאן  <<<<<
>>>>> למידע על סדנת הראיונות הקרובה יש ללחוץ כאן  <<<<<
>>>>> למידע על סדנת הלינקדאין הקרובה יש ללחוץ כאן  <<<<<

5. תמונה אחת שווה אלף מילים
בעידן שבו אנו מוצפים במילים ובמידע, לעיתים תמונה תצליח לעורר הרבה יותר עניין ותשומת לב. ההמלצה שלי היא לחשוב יצירתי ולהשתמש בתמונות בכדי למשוך את תשומת הלב של המועמדים הפוטנציאליים.
ניתן להציג בתמונה את סביבת העבודה, חברי הצוות או להשתמש באתגר טכנולוגי למי שמגייס אנשי פיתוח.
אני ממליץ לחשוב מחוץ לקופסא גם במיקום פרסום המודעות תוך הבנה היכן נמצאים המועמדים שלכם.
כמה דוגמאות מצויינות למודעות דרושים שונות:

חברת פורטר מגייסת מפתחים בצורה יצירתית:

12376136_10154401703133102_2597377331487113179_n3763_10154401703223102_829989156595131534_n

 

 

 

 







חברת בורגר קינג בישראל מחפשת עובדים למסעדה שלהם בתל אביב

12400920_10153791261791897_4590474473077049762_n

 

 

 

 

 

 

 

 

חברת מקדונלדס מחפשת עובדים – בצורה שיוצרת עניין ושיחה ומגדירה את ה"אני מאמין" שלהם (יש לקרוא את האותיות הקטנות למטה)

McDonaldsindividuals

 

 

 

 

 

 

 

 

מודעות על אוטובוסים לגיוס נהגי אוטובוס להסעת ילדים בארצות הברית

bus-ad

מודעה לגיוס מנהל/ת גיוס – להיות יצירתיים גם עבור הגיוסים שלנו

nrp-job

ועוד כמה לדוגמא:

recruiting-on-a-college-campus-creative-job-ad

airforce-job-ad

designer-detail-test-creative-job-ad

406ed7cc44f7ec50b2c4e3ecdaeb48d7

engineer-advert

גיוס עובדים

גיוס עובדים

>>>>> למידע על סדנת סורסינג למתקדמים הקרובה יש ללחוץ כאן  <<<<<
>>>>> למידע על סדנת הראיונות הקרובה יש ללחוץ כאן  <<<<<
>>>>> למידע על סדנת הלינקדאין הקרובה יש ללחוץ כאן  <<<<<

אודות יעקב רוזן

בדוק גם

תמונה מודל התעסוקה הענוכחי לעומת המסורתי

תפקיד HR בעולם העבודה העתידי – סיכום כנס עם ג'וש ברסין

אתם בטח מכירים את ההתרגשות לקראת הופעה חיה של זמר בינלאומי שאתם מאד אוהבים שמגיע ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *