ראשי / הכותרת הראשית / 7 מיתוסים מוטעים למיתוג אישי – ומצגת להורדה

7 מיתוסים מוטעים למיתוג אישי – ומצגת להורדה

16703717985_21f9c0cc6f_bבעידן המהפיכה הדיגיטלית המיתוג האישי שלנו הפך לחשוב מאי פעם.

אנחנו מעלים סטטוסים בפייסבוק, פעילים בלינקדאין וגוגל יודעת למצוא עלינו מידע ותמונות – גם אם אנחנו לא מודעים לכך.

השאלה היא האם אתם אוהבים את מה שמוצאים עליכם?
מה הרושם שנוצר עליכם בעיני מעסיק או לקוח פוטנציאלי או אפילו בעיני בן זוג פוטנציאלי (למי שרלוונטי כמובן)?

אני מצרף בהמשך הפוסט מצגת שהעברתי בנושא מיתוג אישי – ורוצה לנפץ בקצרה 7 מיתוסים ושאלות שאני נתקל בהם לא פעם.

>>>>> למידע על סדנת הלינקדאין הקרובה יש ללחוץ כאן  <<<<<
>>>>> למידע על סדנת הסורסינג ולינקדאין למתקדמים הקרובה יש ללחוץ כאן  <<<<<
>>>> למידע על סדנת גיוס טכנולוגי הקרובה יש ללחוץ כאן  <<<<<

  1. למה אני צריך מיתוג? אני לא סטארבקס או קוקה קולה
    התפיסה המסורתית שעליה גדלנו היתה שמיתוג יש רק לארגונים גדולים שרוצים לקדם את עצמם.
    אבל כיום אנו מבינים שמה שהופך את סטארבקס ממוצר צריכה פשוט למוצר נחשק –זה המיתוג שלו.
    וזה נכון גם לנו כיחידים. כיום המיתוג האישי הופך אותנו למוכרים ומחוזרים יותר.
  2. מיתוג אישי הוא רק כלפי חוץ
    הרבה מאד מהפעילות של המיתוג האישי מתבצעת כלפי חוץ – ואנחנו חשופים יותר אליה אבל כיום הגבולות בין מיתוג פנימי בתוך הארגון למיתוג חיצוני הם פחות חדים וברורים מבעבר.
    מיתוג אישי פנימה לתוך הארגון היא אחת הדרכים לבנות את מסלול הקריירה הנכון שלנו גם בתוך החברה בה אנו עובדים.
  3. אין לי שום מיתוג. אז למה לייצר אחד?
    בעידן שבו כולנו נמצאים ברשת – לכולנו יש מיתוג – גם אם אנחנו לא מודעים אליו.
    כיום מעסיקים מחפשים מידע על מועמדים ברשת לפני פניה או ראיון וזה נכון גם ללקוחות פוטנציאלים ואפילו לבני זוג.
    ההמלצה שלי היא לקחת אחריות ולנהל את המיתוג הזה.
    ואפשר להתחיל בלחפש אתכם בגוגל.
  4. למה לי כארגון לעודד את העובדים שלי לייצר מיתוג אישי?
    אחת השאלות שאני נשאל בחשש על ידי מנהלים ואנשי HR היא למה להם לקדם את מיתוג העובדים?
    לכך יש מספר תשובות –
    הראשונה היא שבדרך זאת הארגון יכול להגביר את המחוברות והנאמנות של העובדים שנבנית בעזרת התמיכה של הארגון.
    והשניה היא שארגונים יכולים להרוויח מכך על ידי הפיכת אותם עובדים מממותגים לשגרירי הארגון ברשת. וכמו שאנחנו יודעים – בעידן המדיה הדיגיטלית קיים משקל עצום להמלצה/מידע שמגיע מהעובדים (בעיקר אם הם נחשבים כמוכרים) ולאו דווקא ממחלקות השיווק.
  5. אני מופנם – מיתוג אישי הוא לא בשבילי
    בעיני אחד הדברים היפים שיצרה הרשת זאת הקלות שבה אנו יכולים למתג את עצמנו גם אם אנחנו אנשים מופנמים.
    אנחנו יכולים לבחור את רמת החשיפה הנכונה לנו בהתאם למטרות שלנו וללכת עם הקו הנכון לנו.
    לדוגמא – בניית נוכחות מקצועית ללא חשיפה של החיים האישיים הפרטיים.
    דוגמא נוספת – בניית נוכחות ברשתות מקצועיות כגון לינקדאין או פורומים מקצועיים בניגוד אולי לפייסבוק שנחשבת לרשת הרבה יותר אישית.
  6. אין לי זמן לבנות את המיתוג האישי שלי. זה יותר מידי עבודה
    בניית מיתוג הוא תהליך ארוך טווח אבל לא תמיד מחייב השקעה רבה מאד.
    במצגת ישנם מספר רעיונות כיצד לבנות בקלות יחסית את המיתוג שלנו.
  7. אני לא מחפש עבודה – אז למה להשקיע במיתוג אישי?
    לבניית מיתוג אישי ישנם יתרונות רבים – והיא פותחת הזדמנויות שלא חשבנו עליהן.
    לכן בעיני התפיסה שהיא טובה רק לחיפוש עבודה היא תפיסה מוטעית שמפספסת את עיקר הרעיון.
    מה גם שבניית מיתוג אורכת זמן – ותמיד ממומלץ להתחיל ולבנות אותה כחלק מתהליך מתמשך.
    אם נרצה להתחיל לבנות את המיתוג רק כאשר אנחנו מחפשים עבודה – הרבה פעמים זה כבר יהיה מאוחר מידי.

לסיכום
טום פטרס, אבי המיתוג האישי, אמר לפני כ 30 שנה – It’s a brand YOU world ולדבריו אנחנו מנהלי השיווק של הנכס שנקרא "אני".
בעיני האחריות של כל אחד מאיתנו היא לבנות ולטפח את המותג הזה כל הזמן.

בהצלחה!

>>>>> למידע על סדנת הלינקדאין הקרובה יש ללחוץ כאן  <<<<<
>>>>> למידע על סדנת הסורסינג ולינקדאין למתקדמים הקרובה יש ללחוץ כאן  <<<<<
>>>> למידע על סדנת גיוס טכנולוגי הקרובה יש ללחוץ כאן  <<<<<

 

 

אודות יעקב רוזן

בדוק גם

dating

10 חוקים לדייט ולגיוס עובדים

מאת איימי קימס – ERE משמעות בגיוס עובדים: הבדילו את עצמכם מהאחרים. הימנעו מפתיחה בנוסח ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים