ראשי / הכותרת הראשית / גיוס עובדים בטוויטר – ראיון ב-140 תווים או פחות

גיוס עובדים בטוויטר – ראיון ב-140 תווים או פחות

dreamstime_1620796הרשת החברתית טוויטר צוברת תאוצה בישראל.

על פי נתוני חברת המדידה קומסקור ביוני נכנסו לאתר טוויטר 140 אלף גולשים שונים מישראל – גידול של 40% ביחס למאי (פורסם בדה-מרקר ע"י איילה צורף ב- 4.8).

אחד מסימני הדרך של הרשת היה בעת ההפגנות באירן – כאשר מקור המידע היחד שהצליח לזלוג החוצה את המצור התקשורתי האיראני עבר דרך רשת טוויטר ויצר הזדהות המונית בכל העולם. עבור רשתות החדשות הגדולות בעולם – טוויטר היה מקור המידע העיקרי – אם לא היחיד – שדרכו ניתן היה להתעדכן.

טוויטר חיפוש גיוס עובדים

אך אם עד לאחרונה דיברו על טוויטר ככלי חדשותי מוביל וכרשת למיתוג אישי ועסקי, הרי שהזינוק בכמות המשתמשים הביא גם לפריחה במספר הגופים שממנפים מקור גיוס זה לטובת גיוס עובדים בעזרתה.

מכיוון שהרשת מוגבלת לכתיבה של 140 תווים בלבד, אנחנו מביאים ראיון שנערך עם יעקב והורכב משאלות ותשובות שלא חרגו מ- 140 תווים – כמו ה"ציוצים" (tweets) בחיים ה"אמיתיים" בטוויטר.

@question למה בכלל לגייס עובדים בטוויטר? מה רע בדרכים המסורתיות?
@Yakov_Rozen רוב הארגונים קיצצו בתקציבי הגיוס שלהם וטוויטר, עם רשתות נוספות, מאפשרים לאתר מועמדים מתאימים ולעדכן על המשרות שלך בחינם

@question אם כך, האם זה רק נושא העלויות?
@Yakov_Rozen בהחלט לא. בעידן הגיוס 2.0, זהו כלי חשוב שעוזר לארגון להיות נוכח איפה שהמועמדים וליצור איתם דו-שיח עוד לפני שבכלל מציעים להם עבודה

@question האם טוויטר הוא כלי שמתאים לכל ארגון?
@Yakov_Rozen אנו רואים יותר ויותר אנשי הייטק מצטרפים. אם קצב הצמיחה ימשיך – הכלי יהפוך לרלוונטי לפרופילים נוספים

@question אילו גופי גיוס ישראליים כבר פעילים בטוויטר?
@Yakov_Rozen אנו רואים אתרי דרושים כמו פורטל דרושים ואולג'ובס, חברות השמה כמו חבר, מנפאואר ונישה וארגונים כמו HOT שמקדמים את המשרות שלהן ברשת

@question תן דוגמא לפעילות שאתם רואים?
@Yakov_Rozen פורטל דרושים לדוג' בנו מערכת שמקדמת משרות מתחום התוכנה באופן אוטומטי וגם מאפשרת לקדם משרות של חברות לחשבון יעודי שנפתח עבורו

@question אז מה היית ממליץ לארגון שרוצה לגייס עובדים ברשת?
@Yakov_Rozen כאן אהיה חייב לחלק את התשובה לשבעה "ציוצים"

@Yakov_Rozen 1. פיתחו חשבון משרות עם שם ברור כמו שעשו באינטל עם jobsatintel או ב HOT עם workathot
@Yakov_Rozen 2. בעת בניית הפרופיל – קשרו לעמוד המשרות של החברה ותנו רקע קצר (כאן המגבלה היא 160 תווים) למה כדאי לעבוד אצלכם.
@Yakov_Rozen 3. הזמינו את עובדי הארגון להצטרף לרשת ולבנות את הנטוורקינג שלהם – הם יהיו השגרירים הטובים ביותר שלכם. הציעו בונוס חבר-מביא-חבר במידה והם מגייסים דרך טוויטר
@Yakov_Rozen 4. הרחיבו את הרשת והתחברו עם אנשי מקצוע מובילים ועם מועמדים פוטנציאליים וצרו עימם "שיחה" כך שתפנו אליהם הם כבר" יכירו" אתכם
@Yakov_Rozen 5. "צייצו" עדכונים לגבי משרות חדשות שנפתחות אצלכם, חדשות בארגון, פרסים שזכיתם ועוד.
@Yakov_Rozen 6. מומלץ להשתמש ב  # ומילת מפתח בכדי שימצאו את המשרות שלך ולהשתמש בקיצורי URL שיאפשרו לך לעקוב אחר כמות ההפניות מטוויטר
@Yakov_Rozen 7. חפשו מועמדים ע"י חיפוש מובנה במנוע החיפוש של טוויטר או של גוגל ע"י שימוש ב site:twitter.com או דרך אחד הכלים שפותחו לשם כך.

@question לסיכום האם אתה ממליץ לארגונים להתחיל לפתוח כרטיס ולהתחיל לגייס עובדים?
@Yakov_Rozen אני ממליץ תמיד ללקוחות המגוונים שלנו להבין מיהם המועמדים שלהם ולזהות היכן הם נמצאים ברשת ולהכיר את קוד ההתנהגות לפני שמסתערים עליהם בסערה.
@Yakov_Rozen וההמלצה שלנו כמו בכל מקור גיוס אחר – מדדו את האפקטיביות שלו לעומת מקורות גיוס אלטרנטיביים והבינו מה ההחזר על השקעה.

@question תודה רבה!

רוצים ללמוד עוד על טוויטר?

רוצים להבין איך זה רלוונטי לגיוס עובדים?

הירשמו להדרכה החינמית שלנו ב- 7.9 בלחיצה כאן


הרשמה לדיוור

הדיוור שלנו מכיל עדכונים על מאמרים חדשים בנושאי גיוס עובדים, קליטת עובדים חדשים וראיונות עבודה

לא נשתמש בכתובתכם למטרות אחרות

 

אודות יעקב רוזן

בדוק גם

HR TECH infographic

מפת חברות הטכנולוגיה הישראליות בתחום ה HR והגיוס

אני עוקב ומלווה מהצד את עולם טכנולוגיות הגיוס וה HR כבר מעל לעשור – ואני ...

3 תגובות

  1.  חברת ההשמה MIT  מפרסמת באופן שוטף משרות ב  Twitter, בכתובת http://twitter.com/mitjobs  כך שאפשר להיכנס ולעקוב אחרי המשרות גם בפלטפורמה זו, בלחיצה אחת להתממשק למערכת MIT ולהגיש מועמדות למשרות המפורסמות.

  2. יש לא מעט חברות בארץ שהחלו להשתמש בטוויטר לגיוס עובדים – וכרגע בעיקר חברות השמה ואתרי דרושים – אבל גם חברות שמגייסות עובדים ישירות אליהן.

    מעניין אם המגמה תמשיך או תעצר בשנה הקרובה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים